Зростання власних торговельних марок: досвід Швейцарії
Зростання власних торговельних марок: досвід Швейцарії
2023-12-14

Наразі дуже помітне зростання ринку власних торговельних марок (ВТМ), оскільки споживачі все більше звертають увагу на ці продукти. Згідно зі звітом Kantar, у 2022 році ВТМ становили 22% витрат споживачів у всьому світі, що на 0,9% більше, ніж у 2021 році. Крім того, загальна вартість власних торгових марок зросла на 8,2% у 2022 році порівняно з попереднім роком.

В Європі ВТМ стають невід'ємною частиною споживчих кошиків покупців. European Supermarket Magazine повідомляє, що до 70% покупців у Великій Британії, Франції, Німеччині, Італії, Польщі та Нідерландах регулярно купують продукти власних торговельних марок, згідно зі звітом Amcor.

Власна торговельна марка SPAR

У SPAR широкий асортимент ВТМ дуже важливий для розвитку усієї мережі. Наприклад, у Швейцарії SPAR ці товари охоплюють різні цінові категорії, від бюджетних до преміальних.

Приклад: SPAR Швейцарія

Загалом, власні торговельні марки SPAR становили майже 20% роздрібного товарообігу SPAR-Швейцарія у 2023 році. Це показує значне зростання порівняно з 2017 роком, коли показник становив 11,4%. Динаміка до збільшення триватиме, оскільки до кінця 2028 року SPAR Швейцарія прагне досягти частки товарообігу власних торгових марок у 35%. Це зумовлено тим, що швейцарські клієнти продовжують переходити на альтернативи власних торгових марок. Загальна частка ринку ВТМ  у Швейцарії становить 52%, і ця ціль є стратегічною для SPAR-Швейцарія, оскільки вона здобуває перевагу над швейцарськими конкурентами протягом найближчих 5 років.

Загалом, у магазинах SPAR по всій Швейцарії клієнтам доступно близько 1600 продуктів власних торговельних марок. Загальний асортимент складається з трьох конкретних лінійок: SPAR Nº1 Value, SPAR Core та SPAR Prime Select. SPAR Швейцарія, як частина Buying International Group SPAR (BIGS), працює за схемою ВТМ International, адаптуючи лінійку SPAR Nº1 Value та SPAR Core для місцевого ринку та пропонує клієнтам високоякісні продукти за конкурентоспроможними цінами. Лінійка SPAR Nº1 Value - найбюджетніша, розроблена для задоволення потреб широкого кола покупців, в тому числі, й соціально-вразливих верств. SPAR-Швейцарія наразі продає 97 продуктів SPAR Nº1 Value у своїх магазинах, при цьому приблизно 8% частки власних торгових марок SPAR-Швейцарія припадає на лінійку SPAR Nº1 Value.

Лінійка SPAR Core є найбільшою лінійкою власних торговельних марок. Асортимент складається з понад 1450 продуктів у трьох конкретних лінійках: лінійка SPAR Natural, яка включає більш здорові органічні та натуральні продукти; лінійка SPAR Meat & More, що пропонує широкий вибір високоякісних м'ясних продуктів; та лінійка SPAR Fresh-to-Go, що пропонує смачні та корисні перекуси. Лінійка SPAR Core становить близько 90% товарообігу власних торгових марок SPAR-Швейцарія.

Ще однією лінійкою ВТМ є SPAR Prime Select. Це преміум-лінійка високоякісних ексклюзивних продуктів. Клієнтам доступно близько 65 продуктів SPAR Prime Select, що становить 2% товарообігу власних торгових марок SPAR-Швейцарія.

Локальне та міжнародне постачання

SPAR-Швейцарія створює ВТМ, як з локальних, так і з імпортованих товарів. Із загальної кількості 1664 продуктів понад 1300 надходять від місцевих виробників. Решта продуктів закуповуються з міжнародних ринках. Завдяки цьому компанія може створити сильний акцент на ВТМ. А відповідно, це приваблива пропозиція для клієнтів, які прагнуть не тільки отримувати якісні продукти за доступними цінами, але й підтримувати місцевих виробників.