Історія SPAR розпочалася у 1932 році в Нідерландах. Саме тоді Адріааном ван Веллом була заснована компанія «DESPAR» як добровільна мережа бакалійників з метою забезпечити співпрацю між незалежними оптовими компаніями і рітейлерами у відповідь на появу великих торгових мереж у Європі. Назву мережі магазинів було складено з перших букв слогана організації: «Door Eendrachtig Samenwerken Profiteren Allen Regelmatig», що в перекладі означає «Всі виграють від співпраці». Ялинка стала символом торгової мережі, оскільки слово «SPAR» голландською означає «ялинка».
Завдяки концепції постійно якісних і свіжих продуктів, які продавалися в магазинах мережі, SPAR в кінці 1940-х років став міжнародною мережею маркетів. У 1947 році в Бельгії був відкритий перший магазин, а компанія «DESPAR» стала носити горде «SPAR».
Розширення мережі в Європі призвело до створення в 1953 році SPAR International. Адріан Ван Велл став першим Президентом SPAR International, він же і заснував компанію. Подальше зростання торговельної мережі було швидким і стрімким. Вже в 1957 році в Нідерландах був проведений перший міжнародний Конгрес SPAR International, що свідчило про наміри SPAR розширити свою присутність за межами Європи. До кінця 1950-х років концепція SPAR об'єднала оптових і роздрібних торговців у 9 країнах Європи.
За наступні 20 років торговельна мережа SPAR завоювала Європу і вийшла на ринки Азії та Африки. Збільшилися торгові площі окремих магазинів. У 1968 році був відкритий перший супермаркет EUROSPAR, а через рік відкрився перший гіпермаркет INTERSPAR. Тепер споживач міг вибрати серед великого асортименту якісних і свіжих товарів те, що йому потрібно.
Після відкриття в 1994 році першого магазину SPAR в Австралії, до 1999 року мережа магазинів, супермаркетів і гіпермаркетів SPAR була представлена в 22 країнах на чотирьох континентах.
У новому тисячолітті розвиток SPAR триває, особливо в країнах, що розвиваються, де сучасний сектор роздрібної торгівлі є основною складовою економічного розвитку.
З 2000 року SPAR увійшов на ринки найбільших країн, що розвиваються - Китаю та Індії. Також тривало розширення в Центральній, Східній Європі і Африці.
На сьогоднішній день SPAR - це найбільша в світі мережа маркетів, супермаркетів і гіпермаркетів. SPAR - це 13 112 магазинів, 87 років досвіду в 52 країнах на 4-х континентах, в яких понад 200 000 співробітників забезпечують передовий сервіс щодня для 13,5 мільйонів покупців. Товарообіг мережі SPAR у 2015 році становив понад 33 мільярди євро.
Тривалий успіх SPAR в існуючих країнах і рівень зацікавленості нових країн в появі SPAR на національному ринку, підкреслює важливість моделі партнерства SPAR і потенціал подальшого розширення мережі SPAR.
Із січня 2017р. SPAR розвивається і в Україні як один з бізнес напрямків діяльності Інвестиційної Групи «ВолВест», що має багаторічний досвід успішної реалізації різноманітних проектів, зокрема і у галузі рітейлу в Україні.