М'ясо — продукт щоденного вживання, тому й бізнес, що ґрунтується на продажі м'яса, — прибуткова ідея. Це пояснює і той факт, що навіть при падінні платоспроможності населення в умовах пандемії, в умовах війни на ринку м'яса та м'ясної продукції відзначається динамічне зростання. Криза не особливо позначилась на продажах м'яса та м'ясної продукції, а головною конкурентною перевагою м'яса є його ціна.
Головні переваги м’ясного бізнесу — високий попит і недороге входження на ринок. Проте варто враховувати і суттєві недоліки: м'ясо і м'ясні продукти швидко псуються, що може призвести до збитків, тому потрібно вміти розумно розраховувати обсяги закупівель і прогнозувати масштаби продажів. Другий фактор — висока конкуренція: сьогодні відкривається безліч спеціалізованих м'ясних магазинів, Крім того, важливе місце на ринку займають уже існуючі супермаркети, що пропонують широкий асортимент товарів цієї категорії. Негативно на стан м'ясного бізнесу може вплинути і різке підвищення цін на сировину, до чого часто вдаються постачальники через економічну нестабільність.
Особливості бізнесу
Головна конкурентна перевага при продажі м’яса- наявність одного або кількох надійних постачальників.
Якщо ви почнете і будете постійно торгувати якісним продуктом, у вас обов'язково з'являться постійні покупці. Що можна зробити збільшення продажів ? Це розширити асортимент.
У стандартному м'ясному відділі повинен бути наступний асортимент продукції:
-
свинина, яловичина, баранина;
-
м'ясо птиці – курка, індик, качка перепели, гуска і ін.;
-
жири тваринного походження;
-
широкий асортимент субпродуктів в залежності від виду м’яса: свинні, яловичі, курячі;
-
напівфабрикати: фарші, ковбаси, шашлики, рулети, стейки, мариновані курячі напівфабрикати;
-
фасовані порційно шматки у вакуумній упаковці.
Оскільки м'ясо належить до дорогих харчових продуктів, варто чималу частину асортименту виділити для субпродуктів (особливо ніжки та голови свинні, голови і лапи курячі, печінка, серце, нирки, язики свині та яловичі та печінка, шлунки, серця курячі), напівфабрикатів (особливо великий асортимент фаршів (свинний, курячий, яловичий, індичий, та мішані з різних видів м’яса) та ковбас (асортимент в залежності від видів м’яса та форми (ковбаса та ковбаски)) та інших видів відносно дешевих і популярних продуктів. Проте, важливо, щоб недорога продукція була якісною і свіжою.
Чим більший асортимент – тим більше покупців у вас буде. Поряд із традиційною свининою, яловичиною та курятиною, можна пропонувати покупцеві і дієтичне м'ясо кролика. Можна пропонувати також м'яса птиці: фазанів, перепелів, індиків, качок, гуски тощо.
Непогано було б урізноманітнити асортимент напівфабрикатами та м'ясною продукцією: копченості (коптити безпосередньо на магазині), ковбаси, сало тощо. Ідеально, якщо всі напівфабрикати та м'ясна продукція буде власного приготування – безпосередньо на місці, а не від м'ясокомбінату. Також можна налагодити реалізацію спецій, соусів для маринадів та інших супутніх товарів.
На збільшення кількості покупців впливатиме:
- якість продукції;
- наявність надійного постачальника- краще декілька на кожен вид м’яса – відповідно двох на свинину, двох на м'ясо птиці;
- пізнаваність ( наявність реклами);
- довіра покупців;
- термін зберігання продукції (можливо тут доведеться відкрити цех з переробки або виготовлення готових страв з метою скорочення втрат);
- виважена та розумна робота з конкурентами (не лише ціна, а і якість та асортимент).
Де можна зробити помилки
- Не нехтуйте всіма бюрократичними процедурами. Перед початком роботи необхідно отримати всі необхідні довідки та сертифікати. Особливо це стосується ветеринарних сертифікатів продукції. Відсутність потрібних документів, може зробити вам погану службу.
- Дуже низькі ціни на постачальників. Якщо постачальник пропонує вам невиправдано низьку ціну на продукцію, це вас має насторожити. Як правило, за низькою ціною ховається погана якість продукту.
- Ненавчений персонал. Неправильне оброблення м'яса, хамство продавця, неправильне зберігання - все це завдасть вам збитків і втрату клієнтів.
- Неправильне оформлення вітрини та вивіски. Як кажуть: Страва спочатку їдять очима. Якщо вітрина не викликатиме приємних вражень, якщо вивіска оформлена неписьменно, якщо в магазині неприємний запах , то збитки вам забезпечені. Від виду вітрини у покупця повинні текти слинки, а запах повинен викликати асоціацію з будинком, затишком та смачною їжею.
Правильно підібраний асортимент, так само як і грамотна цінова політика, стане запорукою успіху торгівельного закладу з продажу м'яса та м'ясних продуктів.
Микола Гнядий начальник відділу власного виробництва мереж «Наш Край»|SPAR