Майбутнє торгівлі (тренди від Shopify 2021)
Майбутнє торгівлі (тренди від Shopify 2021)
2021-02-13

Світ змінюється – змінюється дуже швидко і, як казав Льюїс Керролл, «потрібно щосили бігти, щоб тільки залишатися на місці, а щоб кудись потрапити, треба бігти хоча б удвічі швидше!», а разом зі світом змінюється і торгівля. Тому в умовах стрімкого розвитку e-commerce важливо постійно тримати руку на пульсі та бути в курсі трендів.

Нещодавно Shopify поділився трендами на 2021 рік. Хто ж такі ці Shopify? Shopify – це одна з найбільших у світі платформ для створення інтернет-магазинів, це понад 1 000 000 магазинів у 175 країнах з оборотом понад 200 мільярдів доларів. Тому, мабуть, варто прислухатися до їхніх прогнозів. До речі, з українських компаній подібну послугу надає портал Prom.ua.

Повний звіт Shopify можна почитати тут, я ж зупинюся, на мій погляд, на найбільш цікавому.

Сервіси «buy now, pay later» (купуй зараз – плати потім, або оплата частинами) набирають дедалі  більшу популярність.

Одними серед тих, хто найчастіше користується цим варіантом покупки, є міленіали. Вони звертаються до покупки частинами при купівлі дорогих товарів, наприклад електроніки. Shopify стверджує, що з початку пандемії продавці почали на 60% частіше використовувати функцію BNPL (Buy now – pay later, купуй зараз – плати потім) у своїх магазинах. 41% тих, хто купує на виплат, віком 18–36 років, 56% – чоловіки, 52% мають дітей.
Основні причини, які назвали покупці що скористалися покупкою частинами:
«Мені було легше платити меншими частинами». «Я хотів скористатися, тому що була гарна пропозиція на той момент». «Це краще, ніж кредитна картка, тому що це без відсотків».

Споживачі принципово віддають перевагу покупкам у локального бізнесу.

У той час, коли в один клік можна замовити майже будь-який товар з будь-якої країни, люди надаватимуть перевагу місцевим підприємцям. Які мотиви? 57% – щоб підтримати економіку свого регіону, 41% – щоб допомогти створенню нових робочих місць для місцевих, 35% – щоб інвестувати в розвиток своєї громади.
«Споживчий патріотизм» більше притаманний Північній Америці (68% споживачів надають перевагу місцевим бізнесам в Канаді, 66% – в США) та Європі (Франція – 62%, Німеччина – 59%), трошки менше країнам Азії (Японія – 44%, Індія – 37%).
Крім цього, споживачі у Франції та Німеччині переважно здійснюють покупки на місцевому рівні, щоб зменшити їхній вплив на навколишнє середовище.

Безплатна доставка «рулить».

75% продавців на платформі Shopify, що робили продажі з березня до вересня 2020 року, забезпечували безплатну доставку клієнтам. 59% споживачів, які купують онлайн, стверджують, що безплатна доставка значно більше спонукає до покупки в конкретному магазині.

Традиційні офлайнові торгові майданчики залишаються поки у відносній безпеці.

Споживачі все ще залишаються вірними традиційній торгівлі, проте найближчим часом це може змінитися. Так, наприклад з початку пандемії 62% споживачів робили регулярні покупки в традиційних магазинах, проте лише 55% планують це робити й далі в найближчі півроку.
Основні причини покупок у великих мережевих ритейлерів: 57% – великий вибір товарів; 51% – нижчі ціни; 34% – надійність.
Основні причини покупок у незалежних ритейлерів: 33% – підтримка підприємництва; 33% – унікальні товари; 31% – відчуття хорошого обслуговування.

Безконтактна оплата в офлайнових магазинах – це вже норма.

62% споживачам комфортніше розраховуватися безконтактним способом.

І наприкінці ще кілька тез з доповіді (без деталей). Споживачі без вагань повертаються до покупок у традиційних магазинах, проте частка тих, хто став купувати онлайн, виросла, а частота покупок у традиційних магазинах зменшується. Молодь змінює принципи торгівлі.  Покупці частіше стали користуватися сервісом Pickup.

 

Андрій Слива, виконавчий директор ТОВ "Скрипт Солюшн"

https://script.net.ua/