Часто майбутні підприємці мають чимало питань: з чого почати, як рахувати інвестиції. Франшиза – це готова та апробована бізнес-модель, тому цей напрямок доволі популярний у світовому бізнесі. Тож журналісти Ліга.Бізнес вирішили поспілкуватися з керівником департаменту розвитку франчайзингової мережі супермаркетів SPAR Андрієм Терещенком у бліц-форматі.
Чому обрати саме вашу франшизу?
Бо продуктові супермаркети – це дуже надійний та стійкий бізнес. В кризові періоди ви можете заробляти менше, але ваш супермаркет точно буде працювати й залишиться прибутковим.
Чому SPAR? Бо за нами світовий досвід і ми лідери на ринку продуктової франшизи в Україні.
Скільки потрібно для старту?
У нас є різні формати магазинів, тому інвестиції залежать саме від того, який з форматів ви оберете, площі торгового залу та його стану. До слова, паушальний, тобто вступний внесок у SPAR відсутній.
Ми розраховуємо витрати – 500 $ на метр квадратний торгової площі. Ці кошти ідуть на обладнання: стелажне, холодильне, комп'ютерне, касові вузли. Ремонт – це окремі витрати, які залежать від стану приміщення. Щодо вкладень у першу поставку товару, то вони не потрібні, адже ми працюємо по відтермінуваннях.
Опісля відкриття партнер платить роялті - 2,5-3,5€ за метр квадратний торгової площі.
Який період окупності?
Під кожен проєкт ми готуємо бізнес-план. Все залежить від локації. Термін окупності від 12 місяці. Звісно, буває, що цей термін менший.
А як краще обрати місце?
Зараз 70% наших франчайзі працюють на орендованих майданчиках.
Ви підбираєте варіанти в обраному населеному пункті. Ми приїздимо з командою й на місці обговорюємо деталі. Рахуємо людські потоки, конкурентне середовище, платоспроможність населення, робимо комплексне дослідження локації за трьома методиками. Далі складаємо бізнес-план. Якщо цифри прибутку та терміну окупності влаштовує нас і партнера, то тільки тоді ми можемо підписувати договір.
Які знання потрібні мені. Наскільки глибоко треба займатись роботою магазину?
Понад половину наших партнерів не мали досвіду роботи у продуктовому ритейлі. Ми навчаємо усього. На початку власник повинен бути повністю включений в процес, аби розуміти, як працює бізнес. Вже потім можна найняти ефективного керівника. Але для цього слід розуміти, які показники контролювати.
Якщо говорити про персонал, є допомога на цьому етапі?
Підбором персоналу займається власник на місці. Потім ми навчаємо працівників, передаємо усі технології управління магазином та виробництва.
Як щодо закупки і логістики?
У нас є власний розподільчий центр з якого ми постачаємо акційні позиції, товари власної торговельної марки та імпорту. Постачання товарів в торгову точку здійснюється місцевими дистриб'юторами, але на наших, мережевих умовах. Звичайно асортимент має бути регіонально адаптований і партнер залучає місцевих виробників.
Як відбувається відкриття?
Ми виділяємо куратора відкриття, який запускає магазин та налагоджує усі процеси. Ця людина в середньому працює 1,5 місяця на новому об'єкті.
Що далі?
Ми підтримуємо та супроводжуємо партнерів протягом усього періоду діяльності магазину. Відбувається щоденна онлайн-комунікація по різних напрямках роботи. Також ми надаємо бухгалтерські та юридичні консультації, в нас є служба технічної підтримки, ми проводимо маркетингові заходи, зустрічі з партнерами для обміну досвідом, збори технологів.