Як налагодити операційну діяльність торгового закладу? Як підвищити фінансовий результат конкретного магазину?
Як налагодити операційну діяльність торгового закладу? Як підвищити фінансовий результат конкретного магазину?
2020-12-31

На ці запитання відповісти однозначно неможливо. Результат торгового закладу залежить від злагодженої роботи усіх складових ланок. Керівництво та менеджери компанії аналізують основні чинники підвищення EBITDA в магазині:

  • підвищення доходів;
  • зниження витрат та вносять конкретні пропозиції щодо виконання даних показників.

Розглянемо перший основний спосіб виконання EBITDA конкретним торговим закладом, а саме підвищення доходів. Збільшення операційного прибутку магазину залежить щонайперше від збільшення кількості чеків, збільшення середнього чеку та % націнки.

Збільшення чеків – це насамперед АКЦІЇ, СЕРВІС, ТОВАР.

Ключовими завданнями для керуючих ТЗ при збільшенні кількості чеків мають бути:

  • контроль наявності акційних товарів у торговому залі;
  • протягом промоакції щоденно контролювати наявність товару;
  • контроль оформлення цінниками та промоматеріалами акційного товару;
  • розповсюдження акційних листівок;
  • контроль викладки товарів;
  • виконання працівниками стандартів обслуговування;
  • збільшення видачі карток покупцям з метою оптимізації клієнтської бази;
  • дотримання скриптів при вирішенні конфліктних ситуацій;
  • розширення асортименту унікальних та регіональних товарів.

Дуже важливим для збільшення середнього чеку кожним ТЗ є МЕРЧЕНДАЙЗИНГ  та КРОС-ПРОДАЖІ. Для цього керуючі торговими закладами мають виконати низку основних правил:

  • забезпечення доступності товару покупцеві;
  • дотримання дольового розміщення товару (національні бренди);
  • максимальне заповнення товаром додаткових місць;
  • контроль наявності та коректності цінників;
  • наявність, свіжість, мерчандайзинг, промооформлення унікальних категорій: м'ясо, випічка, фаст-фуд;
  • розміщення товару з високою маржинальністю згідно із рекомендаціями.

Наступним ключовим показником для збільшення EBITDA торговим закладом є, звичайно, збільшення відсотка націнки. Від чого ж залежить збільшення відсотків націнки в магазині? На нашу думку, це насамперед аналіз конкурентів, власна торгова марка, власне виробництво. У цьому напрямку ми виділили для роботи директорів магазинів основні завдання:

  • проведення моніторингу цін;
  • аналіз асортиментних переваг конкурентів;
  • забезпечення товарів власної торгової марки;
  • наявність акційної продукції власного виробництва тощо.

Забезпечення єдності усіх цих чинників дасть змогу виконати основне завдання торгового закладу, а саме підвищення доходів та операційних прибутків компанії.

Тетяна Тлучкевич, менеджер з операційної діяльності мереж “Наш Край”|SPAR

За матеріалами https://nashkraj.ua/