На ці запитання відповісти однозначно неможливо. Результат торгового закладу залежить від злагодженої роботи усіх складових ланок. Керівництво та менеджери компанії аналізують основні чинники підвищення EBITDA в магазині:
- підвищення доходів;
- зниження витрат та вносять конкретні пропозиції щодо виконання даних показників.
Розглянемо перший основний спосіб виконання EBITDA конкретним торговим закладом, а саме підвищення доходів. Збільшення операційного прибутку магазину залежить щонайперше від збільшення кількості чеків, збільшення середнього чеку та % націнки.
Збільшення чеків – це насамперед АКЦІЇ, СЕРВІС, ТОВАР.
Ключовими завданнями для керуючих ТЗ при збільшенні кількості чеків мають бути:
- контроль наявності акційних товарів у торговому залі;
- протягом промоакції щоденно контролювати наявність товару;
- контроль оформлення цінниками та промоматеріалами акційного товару;
- розповсюдження акційних листівок;
- контроль викладки товарів;
- виконання працівниками стандартів обслуговування;
- збільшення видачі карток покупцям з метою оптимізації клієнтської бази;
- дотримання скриптів при вирішенні конфліктних ситуацій;
- розширення асортименту унікальних та регіональних товарів.
Дуже важливим для збільшення середнього чеку кожним ТЗ є МЕРЧЕНДАЙЗИНГ та КРОС-ПРОДАЖІ. Для цього керуючі торговими закладами мають виконати низку основних правил:
- забезпечення доступності товару покупцеві;
- дотримання дольового розміщення товару (національні бренди);
- максимальне заповнення товаром додаткових місць;
- контроль наявності та коректності цінників;
- наявність, свіжість, мерчандайзинг, промооформлення унікальних категорій: м'ясо, випічка, фаст-фуд;
- розміщення товару з високою маржинальністю згідно із рекомендаціями.
Наступним ключовим показником для збільшення EBITDA торговим закладом є, звичайно, збільшення відсотка націнки. Від чого ж залежить збільшення відсотків націнки в магазині? На нашу думку, це насамперед аналіз конкурентів, власна торгова марка, власне виробництво. У цьому напрямку ми виділили для роботи директорів магазинів основні завдання:
- проведення моніторингу цін;
- аналіз асортиментних переваг конкурентів;
- забезпечення товарів власної торгової марки;
- наявність акційної продукції власного виробництва тощо.
Забезпечення єдності усіх цих чинників дасть змогу виконати основне завдання торгового закладу, а саме підвищення доходів та операційних прибутків компанії.
Тетяна Тлучкевич, менеджер з операційної діяльності мереж “Наш Край”|SPAR
За матеріалами https://nashkraj.ua/