Старт отримали у конкурсі від SPAR: луцький бренд «АнтиСhips» розширює асортимент та знаходить нових партнерів
Старт отримали у конкурсі від SPAR: луцький бренд «АнтиСhips» розширює асортимент та знаходить нових партнерів
2024-10-30

Луцький підприємець Віталій Новицький, який виготовляє з натуральних інгредієнтів снеки «АнтиСhips», став суперпереможцем конкурсу START SPAR.

Проєкт з розвитку та підтримки підприємців мережа SPAR оголосила у серпні минулого року. Згодом серед сотні малих підприємців, які виготовляють екологічні та корисні товари й прагнули масштабувати бізнес, обрали 10 півфіналістів. Їх продукцію декілька місяців продавали у магазинах мережі SPAR. 

Вже у цьому році визначили п’ять переможців та головного фіналіста – луцького виробника чипсів з лаваша, які здобули популярність за межами Волині. Про те, як участь в проєкті START SPAR вплинула на розвиток  підприємства, де виготовляють снеки без шкідливих домішок і з оригінальною назвою, чи вдалося реалізувати всі задумки та розширити асортимент, Віталій Новицький розповів виданню Бізнес.Район.

Збільшення виробництва та нові смаки

Ідея виготовляти чипси з підсушеного лаваша та натуральних добавок виникла у родини Новицьких на власній кухні. Вони спочатку частували своїми снеками знайомих та друзів, а через декілька місяців запустили виробництво.

Починали з 15 тисяч упаковок снеку. Зараз на підприємстві щомісяця  виготовляють 30 тисяч упаковок. За рік Віталію Новицькому вдалося розширити асортимент. Наразі тут виготовляють чипси зі смаком бекону, краба, часнику, грибів, сметани із зеленню, перцю чілі та халапеньо. Останні  почали виготовляти недавно, зараз вони мають неабиякий попит у покупців.

На підприємстві також виробляють солодкі чипси зі смаком карамелі, банана, лісового горіха. Наразі ці снеки «пройшли випробування» у знайомих та друзів родини й незабаром з’являться на полицях магазинів.

«Ми готуємо чипси з 10 смаками, два з яких запустили нещодавно. У нас, мабуть, найбільша смакова «лінійка» серед всіх виробників снеків. Подивимося, як покупці реагуватимуть на ці смаки та згодом запустимо нові», –  розповів Віталій Новицький.

Покупці запропонують назву для соусу

Крім того, «АнтиСhips» у 2024 році почали виготовляти на томатній та вершковій основі «чипсоуси» до снеків – часниковий, бургерний, сирний, з аджикою, а також соус із назвою «No Name». За словами Віталія Новицького, смак цього соусу ні на що не схожий, тому і назву йому ще не вигадали.

«Його назвуть покупці, тобто, на наш сайт вони можуть надіслати пропозиції найменування. Так, ті, хто люблять «АнтиСhips», впливають на удосконалення нашого продукту та розвиток бренду. Тож ми чекаємо їх відгуків і виберемо назву із запропонованих», – розповів підприємець.

Новий продукт пакують у зручні невеликі соусники у формі таблетки, які легко відкрити. Завдяки такій упаковці людям зручно вмочувати чипси у соус та зберігати його. 

Поки такі соуси від «АнтиСhips» можна купити у магазинах невеликих торгових мереж Харківщини та Полтавщини. Для українського ринку це новий продукт, який складно позиціонувати, бо такі соуси мають розміщувати на полицях магазинів поруч із чипсами.

«Покупцям подобається новинка, вони замовляють чипси та соус разом на нашому сайті. Крім того, соус можна купити окремо», – додає підприємець.

Зручна картонна упаковка для снеків

За рік на підприємстві збільшилася кількість працівників, наразі снеки виготовляють 10 людей. Підприємець для прискорення виробничих процесів придбав піч для сушіння лаваша та планує купити транспортерні стрічки з підсвіткою, аби краще відстежувати якість снеків. 

Лаваш для чипсів, як і раніше, нарізають вручну, кожна чипса – унікальна й трохи відрізняється від інших розміром. Це своєрідна відзнака снеків «АнтиСhips», які і їх оригінальна упаковка, яка виділяється простотою дизайну та матеріалу, з якого її виготовляють.

Наразі на підприємстві удосконалюють упаковку. Як розповів Віталій Новицький, вже розробили новий дизайн і тестовий зразок нового пакування. Тепер снеки складатимуть стопкою у прямокутну картонну коробку.
 

«Тепер упаковка стане більш компактною, відповідно зменшуються витрати на доставку снеків. Крім того, коробка захищатиме чипси від того, щоб вони швидко ламалися. Таку упаковку можна відкрити, з’їсти трохи чипсів, закрити, поставити на полицю, і згодом знову перекусити», – додає Віталій Новицький.

Поки «АнтиСhips» відмовився від ідеї самостійно випікати лаваш для чипсів, його виготовляє підрядник. Наразі підприємець зосередився на пошуку нових ринків збуту, збільшення об’ємів виробництва та поповненні клієнтської бази.  

Співпраця з торговими мережами та участь у програмі «Національний кешбек»

За словами Віталія Новицького, участь у конкурсі від SPAR та перемога надихнула його не тільки розширити асортимент, шукати шляхи удосконалення снеків і упаковки, а й допомогла вийти на нові ринки. 

Наразі чипси продають не лише у волинських  магазинах. «АнтиСhips» можна купити у Харківській, Дніпропетровській, Полтавській, Київській, Івано-Франківській, Львівській, Одеській, Запорізькій, Рівненській областях.  Крім супермаркетів SPAR, підприємство співпрацює з мережами «ЕкоФерма», «Spirit & food».

Проєкт підтримки підприємців START SPAR дав можливість підприємцю презентувати свою продукцію у великих торгівельних мережах та ознайомитися на практиці з тим, як працює рітейл. За умовами проєкту, продукцію виробників, які вийшли у півфінал конкурсу, декілька місяців продавали на полицях мережі SPAR.  

«Це стало для нас своєрідним трампліном. Тепер, коли нас питають, з якими супермаркетами ми вже співпрацюємо, нам є що відповісти. Участь у проєкті SPAR дала нам можливість знайти нових партнерів», – додав Віталій Новицький.

Під час проєкту покупці могли «проголосувати» гаманцем за тих виробників, чия продукція їм сподобалася. На думку Віталія, люди обирали його снеки через те, що вони виготовлені без зайвої хімії та шкідливих жирів.

Наразі ті, хто любить снеки, а таких людей чимало, віддають перевагу більш якісному та натуральному продукту.  

«Покупці часто розповідають, що після того, як спробували наш продукт, інші чипси вже не купують. Крім того, людям подобається оригінальна упаковка та назва снеку, яка не лише привертає увагу, а повністю відповідає концепції нашої продукції», – додав Віталій Новицький.

З вересня бренд «АнтиСhips» став учасником державної програми підтримки українських виробників «Національний кешбек». Тепер ті, хто купує ці чипси, можуть отримати 10% від їх вартості на спеціальну банківську картку. 

Підприємство також допомагає військовим, які боронять країну на фронті.  На запит волонтерів для бійців, які перебувають на позиціях, відправляють снеки.

«У минулому місяці ми відправили майже 2 тисячі упаковок чипсів. В тих складних умовах, в яких перебувають наші військові, треба перекусити швидко. Тож наші снеки підходять, бо їх не треба готувати й вони не псуються певний час», – додає Віталій Новицький. 

Ірина Дімітрова, журналістка видання Бізнес.Район