Мінімальні знання, щоб працювати бухгалтером
Мінімальні знання, щоб працювати бухгалтером
2020-12-22

З самого початку, коли лише починаєш вивчати бухгалтерський облік, виникає дуже багато запитань. Особливо цікавить, що необхідно вивчати, а що ні. На курсах бухгалтерського обліку чи в ВУЗі викладачі спрямовують, які підручники читати. А як же бути при самостійному вивченні? Я схиляєюся до того, що саме теорію бухгалтерського обліку краще вивчати з викладачами. Це не догма, проте з власного досвіду можу сказати, що коли є хтось, хто може пояснити незрозумілі моменти, сприймається і запам'ятовується набагато краще, а досконале освоєння теорії обліку є запорукою наступної успішної практики.

Не менше проблем виникає, коли вже вивчили теорію, необхідно приступати до практичної діяльності, а з чого почати – незрозуміло. Море інформації, сотні періодичних бухгалтерських видань , тисячі різноманітних публікацій, статей, консультацій – щонайменше все це лякає. Також не всі курси чи ВУЗи подають предмет у такому вигляді, щоб відразу втілювати на практиці. Теорію начитали, залік прийняли – і вперед, покоряти простори бухгалтерського  обліку.  

У кваліфікаційних вимогах до посади бухгалтер записано:

Бухгалтер... повинен знати: нормативні, методичні та інші керівні матеріали з організації та ведення бухгалтерського обліку та складання фінансової звітності; облікову політику, систему регістрів бухгалтерського обліку, порядок і способи реєстрації інформації, правила документообігу і технологію оброблення облікової інформації на підприємстві, план рахунків бухгалтерського обліку активів, капіталу, зобов'язань і господарських операцій підприємств і організацій; систему і форми внутрішньогосподарського (управлінського) обліку, звітності і контролю.”

На практиці обсяг цих нормативних документів настільки великий, що маючи лише теоретичну базу знань не в змозі приступити одразу до роботи, тим паче, що вони постійно змінюються та доповнюються, і досвідчені бухгалтери, працюючи не один рік, іноді, не знають всього. Ну скажіть, як не розгубитися у такій кількості "нормативки" (як її називають у середовищі бухгалтерів).

Зрозуміло, що з першого дня Ви будете працювати не на посаді головного бухгалтера (хоча не виключена і така можливість), і ця посада передбачає певний перелік обов'язків. Скажімо, Вас прийняли на посаду бухгалтера з обліку матеріальних цінностей. Відповідно, Вам необхідно в першу чергу знати саме ту нормативку, яка регулює порядок обліку руху матеріальних цінностей на підприємстві, а знання, скажімо, порядку нарахування заробітної плати, поки що не є таким актуальним. І навпаки, якщо Вас прийняли на посаду бухгалтера по заробітній платі, немає необхідності з першого ж дня знати номенклатуру матеріалів підприємства.

Отже, не намагайтеся з першого дня осягнути неосяжне. Почніть з досконалого вивчення документації саме по Вашій ділянці обліку.

 

Наталія Данилюк, головний бухгалтер мереж “Наш Край”|SPAR

За матеріалами ресурсу https://nashkraj.ua/