Деякі маркетингові тренди тривають вічно. Насправді вони приходять і зникають із великою швидкістю — і маркетологи повинні адаптуватися.
Оскільки маркетинг постійно розвивається, ваш маркетинговий посібник також має розвиватися. Але якщо ваша стратегія виглядає так само як і багато років тому, настав час зайнятися домашнім господарством.
Тут ми розглянемо маркетингові тенденції, які втрачають силу, і те, як маркетологи можуть та повинні на них реагувати:
- схвалення знаменитостей у соціальних мережах
- сильно відфільтрована естетика Instagram
- аудіо чати
- довгі відео для соціальних мереж
- маркетинг у метавсесвіті
Схвалення знаменитостей у соціальних мережах
Ви коли-небудь бачили спонсорований допис від знаменитості в соціальних мережах і думали: «Вони справді цим користуються?»
Наприклад, співпраця Beyond Meat із медійною персоною Кім Кардашьян стала вірусним моментом у 2022 році, але з абсолютно неправильних причин. Після публікації рекламного відео , на якому Кардашьян пробує її веганські продукти, глядачі швидко звинуватили Кардашьян у «фальшивому жуванні», що змусило багатьох поставити під сумнів автентичність її схвалення.
Сильно відфільтрована естетика Instagram
Якщо ви нещодавно гортали Instagram, ви можете помітити, що естетика змінюється.
Часи ретельно відфільтрованих фотографій і ідеальних стрічок Instagram минули. Сьогодні впливові особи, бренди та звичайні користувачі орієнтуються на більш не відредагований вигляд.
У чому причина цього повороту? Багато користувачів відчувають почуття втоми через високооброблену естетику, яка роками домінувала на платформі. Натовп покоління Z, зокрема, цінує автентичність, а не виглядати надто витонченим в Інтернеті. Не дивно, що вони тяжіють до TikTok, де сирий і нефільтрований вміст є нормою.
Бренди починають помічати цю зміну. Бренд догляду за шкірою Glossier, наприклад, грає в «антиестетичний» рух, ділячись відвертими кадрами та невідредагованими фотографіями.
Хоча це лише зміна естетики, це вказує на більшу тенденцію серед молодих споживачів: вони жадають автентичності від брендів. Іншими словами, знімки тосту з авокадо та сильно відфільтровані селфі не підійдуть. Натомість бренди повинні досліджувати, як виглядати більш доступними та привабливими в Інтернеті.
Аудіо чати
Аудіочати, такі як Clubhouse і Twitter Spaces, стали популярними на початку пандемії, коли багато людей шукали можливості спілкуватися з іншими.
Повертаємося до сьогоднішнього дня: більше чверті ( 29% ) маркетологів планують припинити інвестувати в аудіочати у 2023 році.
З маркетингової точки зору, найбільша проблема аудіочатів полягає в тому, що користувачі віддають перевагу спілкуванню з людьми, а не з брендами. Насправді лише 7% споживачів покоління Z віддають перевагу аудіочатам для відкриття нових продуктів.
Аудіочати також втрачають популярність серед молодшої аудиторії. Лише 14% споживачів покоління Z відвідували Twitter за останні три місяці, і лише 13% відвідували Clubhouse. Якщо ваша аудиторія схильна молодшати, варто вивчити інші стратегії.
Довгі відеоролики для соціальних мереж
Не секрет, що короткометражне відео домінувало в соціальних мережах цього року, і воно продовжить набирати обертів у 2023 році.
Згідно зі звітом про маркетингову стратегію та тенденції HubSpot за 2023 рік, у 2023 році короткочасне відео матиме найбільше зростання з усіх трендів . Крім того, приголомшливі 96% маркетологів погоджуються, що оптимальна тривалість маркетингового відео становить менше 10 хвилин.
Маркетинг у метавсесвіті
Маркетинг — це експерименти, і метавсесвіт став новим ігровим майданчиком для маркетологів. Однак це початкове хвилювання, здається, вичерпується.
29% маркетологів планують припинити маркетинг у метавсесвіті (наприклад, Horizon Worlds і Roblox) у 2023 році. Крім того, більше чверті (27%) планують припинити використання VR і AR.
Хоча метавсесвіт інтригує, його важко реалізувати. Обладнання дороге, апаратне забезпечення незручне, а впровадження відбувається повільно.
Проте метавсесвіт все ще перебуває в зародковому стані. Оскільки він продовжує розвиватися, все може змінитися.
Оксана Грищук менеджерка з реклами мереж «Наш Край» та SPAR