Конструктори їжі – бути чи не бути?
Конструктори їжі – бути чи не бути?
2021-03-09

Чи є у конструкторів їжі майбутнє в Україні? Додатковий сервіс, що дозволяє отримати набір інгредієнтів для приготування страв, уже не можна назвати рідкістю. Правда, ставлення споживача до цього сервісу залишається неоднозначним. У країнах Європи і США така практика стала майже буденністю.

Конструктор їжі має велику популярність за кордоном через те, що по-перше, це тотальна економія часу: набори дозволяють не думати і не планувати меню на тиждень уперед. А отже, не складати списків, в яких потрібно враховувати кількість кожного продукту, необхідну для того чи іншого приготування страви. Власне, виписувати інгредієнти і ходити супермаркетом у пошуках кожного з них (а потім ще вибрати конкретного виробника) подобається аж ніяк не всім. Закупи – процес не з швидких, а черги на касах додають ходінню магазинами особливої чарівності. Виходить, конструктор їжі вирішує всі частини однієї проблеми.

По-друге, важливим фактором є звичайна лінь, адже в магазин потрібно ще вибратися, знайти для цього сили, бажання. Та й саме складання майбутнього меню багато хто вважає «нудним», адже це не тільки довго, але й нецікаво.

По-третє, конструктори їжі допомагають тим, для кого звичні страви стали вже єдиним варіантом. Тобто для всіх, у кого немає ні фантазії, ні бажання придумувати і шукати нові рецепти, а потім пробувати приготувати щось новеньке (та ще переживати, що з цього вийде: раптом щось зовсім не їстівне). 

По-четверте, ажіотаж навколо здорового харчування доволі сильний, щоб змусити людей задуматися про свій раціон і захотіти зробити його більш різноманітним та збалансованим. Конструктори їжі, як правило, пропонують саме це: їжу, яка вважається  корисною. Не треба шукати рідкісні інгредієнти, які потрібні в малих кількостях, але їх не продають у такому одноразовому обсязі. Саме цю можливість надають конструктори  їжі:  приготувати повноцінну страву, яка відповідатиме рецепту без будь-яких упущень.

По-п’яте, чіткий поділ на порції в конструкторах сприймається споживачем як грошова економія: хто знає, скільки продуктів вирушило б у смітник в іншому випадку.

Низькі ціни конструктора їжі порівняно з ресторанними стравами – один із вагомих факторів для споживача. Людина може відчувати і нюхати всі продукти (як мінімум, на предмет свіжості), і це підвищує рівень довіри до сервісу. Це дивовижний факт, адже в роздрібному магазині щонайперше увагу звертають на бренд і постачальника, а у випадку з конструктором інформація про них не завжди доступна 

Усі ці особливості актуальні в Україні, проте явище поки не отримало дуже широкого поширення. У чому причини?

По-перше: незважаючи на те, що такий сервіс більш  економний, ніж доставка їжі з ресторанів, набори для готування залишаються не надто дешевим варіантом на кожен день. Для вітчизняного споживача цей фактор відіграє суттєву роль (особливо в кризових умовах).

По-друге: цільова аудиторія фуд-конструкторів – споживач, який перебуває в якомусь проміжному стані. Це людина, яка заробляє достатньо, щоб економити не гроші, а такі не зайві хвилини і години, але при цьому у нього має бути і достатньо часу на приготування, скажімо, сніданку або вечері. Такий споживач знаходиться десь між тими, хто не може дозволити собі заплатити більш високу ціну за, по суті, недорогі продукти тільки через зручний формат, і тими, хто щодня їсть у ресторанах без особливого збитку для гаманця.

Це доволі вузька категорія людей, оскільки той, хто непогано заробляє, має не надто багато вільного часу і з більшою імовірністю закупить в найближчому супермаркеті всілякі делікатеси, а ще овочі для швидкого салату на вечерю, ніж візьметься готувати складну страву, за якою потрібно стежити біля плити.

Для успішного розвитку сервісів-конструкторів варто обдумувати меню якомога ретельніше, враховуючи місцезнаходження регіону, цільову аудиторію, платоспроможність потенційного покупця. 

Покрокова інструкція із приготування страви зробить конструктор  їжі доступним  та зрозумілим. А вчасна доставка  – підвищить довіру до торговельного закладу.

 

Тетяна Басалик, технолог мереж "Наш Край"|SPAR