Готові заморожені страви –  гастрономічний тренд 2021 року
Готові заморожені страви – гастрономічний тренд 2021 року
2021-03-02

Заморожені страви в Європі та США – це стандартне рішення «на кожен день» для покупця. Адже на противагу фаст-фуду готові перші і другі страви сприймаються як повноцінний прийом їжі, що містить збалансовану кількість білків, жирів і вуглеводів.

Культура споживання заморожених готових страв активно наближається до західноєвропейської моделі, коли раціон харчування багато в чому складається з того, що пропонують у відділах Frozen Meal (заморожених продуктів) в зарубіжних країнах.

Виробництво заморожених страв і напівфабрикатів може суттєво вплинути на товарооборот магазину, залучити нових лояльних клієнтів і, як результат, стати ефективним інструментом в конкурентній боротьбі за покупця.

Технології змінюються, як і споживчі переваги

Загальносвітовий тренд споживання рухається в напрямку зручної, що не вимагає довгого приготування, але якісної, смачної і безпечної їжі. Прискорений ритм життя призводить до того, що частка споживачів готової їжі зростає, і виробники активно реагують на тенденцію, пропонуючи відповідні формати продуктів харчування. Адже основними споживачами готової їжі є офісні працівники, несімейні чоловіки та жінки.

Справді категорії готових заморожених страв і напівфабрикатів протягом останніх кількох років зберігають позитивну динаміку у всьому світі (наприклад, виробництво м’ясної готової замороженої продукції зростає в середньому на 2,2–4,1%  у рік). 

Під час маркетингового дослідження з’ясувалося, що найбільш активними покупцями готових заморожених страв є чоловіки – 59% опитаних. 53% від загального числа всіх респондентів купують «заморозку» раз на тиждень і частіше. При цьому що вищий соціальний статус покупця, то частіше він споживає готові страви. 

Не буде перебільшенням сказати, що поява натуральних заморожених перших і других страв, закусок у зручних порціонних лотках дуже серйозно змінює культуру споживання. Приваблива можливість отримати повноцінний обід або вечерю, просто розігрівши  продукт в мікрохвильовій печі, а також зберігати їжу в холодильнику доволі довго, зумовлює вибір на користь таких продуктів усе більшої кількості сучасних динамічних міських жителів. 

А як же якість?

Сучасний споживач бажає отримати все швидко і з найменшими затратами праці, але для нього сьогодні не менш важливий і критерій екологічності. Продукт має бути корисним і якісним. Споживач готовий вивчати упаковку, виловлюючи інформацію про шкідливі, на його думку, консерванти, але водночас він забуває, що мороз сам собою є найкращим природним консервантом.

Друга проблема – смакові якості  та корисні властивості продукту. Адже споживчий досвід свідчить про те, що готові заморожені страви можуть не відрізнятися від їжі домашнього або ресторанного приготування.

Використання шокової заморозки  дозволяє охолоджувати страви  вже в упаковці: готову їжу упаковано в лотки (контейнери з алюмінієвої харчової фольги ) і відразу відправляють у камери шокової заморозки. Відповідно вплив холодом виявляється форсованим.

Така технологія запобігає розвитку мікрофлори і водночас дозволяє надовго зберегти всі смакові і поживні речовини в стравах. Якщо ж додати до цього суворий контроль відбору вихідної сировини і кожного етапу його обробки, мінімізацію людського фактора в рамках всіх технологічних процесів, а також дотримання міжнародних стандартів безпеки, то все це в сукупності й дозволяє створити продукт, який змінює традиційні уявлення про якість і смак заморозки.

Отже, основні переваги страв шокової заморозки:

• безпека, знижується ризик харчових отруєнь;

• збільшується термін зберігання в домашніх умовах;

• простота та швидкість приготування готових страв;

• збереження  консистенції, структури, смакових якостей, аромату та поживної цінності.

Асортимент заморожених готових страв  має бути сформований за ситуацією споживання: сніданок, обід, перекус, вечеря.

Споживачеві потрібно давати вибір, підказувати йому, певною мірою навчати. Адже вітрина – це конструктор смачного і повноцінного раціону харчування. І якщо вона буде працювати саме в цій якості, то магазин отримає лояльну платоспроможну аудиторію, яка буде приходити по готове продуктове рішення. У нашому випадку – по готові заморожені продукти, що стане для торгового підприємства додатковим джерелом заробітку.

 

Тетяна Басалик, технолог мереж "Наш Край"|SPAR