Фастфуд – розвіюємо міфи
Фастфуд – розвіюємо міфи
2021-02-13

Тривалий час точиться суперечка про користь та шкоду швидкого харчування.  Звичайно, чи  може фастфуд, який  у нас асоціюється з шаурмою, смаженими чебуреками та біляшами, хот-догами, смаженою куркою, бути корисним? Цікаво? Чи можливо змінити думку більшості свідомих споживачів? Розберімося. У буквальному перекладі словосполучення «fast food»  – це «швидка їжа».  Їжа, яку споживають на ходу, в русі. На відміну від продуктів виготовлення, таке споживання є найбільш шкідливим. Дієтологи та гастроентерологи рекомендують споживати їжу без поспіху, ретельно пережовувати та насолоджуватися смаком. Навіть найбільш корисна страва, яку споживають поспіхом, не приносить нашому організму користі. Відбувається перевантаження травного тракту та залишається  відчуття важкості.

   Є інша думка щодо розуміння слова «фастфуд».  Це швидка їжа  в приготуванні, а не в споживанні.  Ось тут прихована справжня цінність споживання фастфуду. Це використання тільки свіжих овочів  або продуктів з мінімальною термообробкою. У кінцевому результаті маємо продукт з максимально збереженою  поживною та харчовою цінністю.

   «Здоровий» фастфуд – це продукт виготовлений без додавання майонезу, без використання в смаженні олії з високим вмістом трансжирів. Продукт не має містити підсилювачу смаку глутамату нартію та синтетичних  харчових барвників.  Тому  в багатьох країнах існують аналоги фастфуду здорового харчування.  Виготовляють на основі  бездріжджевих булок, лавашів із додаванням  великої кількості свіжих овочів, фруктів, зелені та прянощів.  М’ясні компоненти та додатки виготовляють з білого відвареного м’яса курки.  Можна додавати деякі сорти риби.  Найбільш привабливим фастфудом у плані здорового харчування є роли. Це здебільшого маса, схожа на салат, загорнута в тонкий лаваш, де поєднуються  велика кількість свіжих овочів та незначна частина хлібного компоненту.  Тому,  якщо зголодніли, то найшвидший спосіб перекусити − це, звичайно ж, вулична їжа. Фастфуд завжди буде популярним, оскільки це швидко і зручно, бюджетно, смачно і різноманітно.

     В Україні існують  власні продукти  фастфуду. Це знайомі для нас пухкі вареники з різними начинками,  налисники,  деруни, доповнені сметаною, шкварками та смаженою цибулею. Особливого  попиту набувають продажі звичайних пампухів.  Духмяні, запашні з додаванням часнику та свіжої зелені кропу.

   У різних країнах є свій «улюблений» вид фастфуду. Жителі США полюбляють різні бургери та хот-доги.  Мексиканці смакують буритосами, тако та пітою з гострими соусами. Печена риба та картопляні чіпси у великій булочці  – улюблена страва у Великобританії.  Картопля фрі до смаку бельгійцям.  Знамениті французькі круасани завоювали весь світ.  Італійська піца стала улюбленим продуктом  молоді на всіх континентах. Пироги в Польщі – щоденна традиційна страва. Екзотичні японські суші зазнали значної трансформації, завдяки якій страва стала улюбленою в різних країнах. Ізраїль знаменитий своїми соковитими сабичами з баклажанами.  Китайці насолоджуються споживанням на вулиці таких делікатесів, як смажені коники-стрибунці, скорпіони, таргани та ще безліч різноманітних личинок. Завдяки високому вмісту чистого протеїну ця їжа є поживною та корисною. Тому, хай як дико це було би для європейського світу, але саме такі продукти вважають та називають «їжею майбутнього».  У країнах Азії велику популярність має самса та самбуса. Турки ласують човниками-піде. А чого вартує всім відомий шведський делікатес – сюрстрьомінг.   Неперевершений смак та запах якого запам’ятається вам на все життя. Канадський путін заправлений жирним соусом, дуже калорійний. Нічого дивного – в холодній країні потрібно багато енергії. Португальці розпочинають свій сніданок з улюбленої франсезіньї – «маленької француженки». Так пестливо називають сандвіч з білого хліба  з  шинкою.  Знамениті німецькі  ковбаски гриль вражають своєю різноманітністю смаків.

    Розвиток торгівлі продуктами швидкого харчування завжди матиме попит. У сучасному світі це не данина традиціям, смакам чи уподобанням. Це потреба та  вимога в сучасному ритмі життя пересічного громадянина.

 

Лариса Фатєєва, технолог мережі “Наш Край”|SPAR