Елементи солодкого життя
Елементи солодкого життя
2021-07-14

Коли ми збираємося купити що-небудь солодке, то в більшості випадків мова йде саме про кондитерські вироби. І хоча цих виробів доволі багато різних видів, їх усіх об'єднує наявність у складі солодкого інгредієнта – цукру, меду, ксиліту, сорбіту або іншого підсолоджувача, також можливе додавання патоки, фруктів або ягід. Фахівці, що аналізують ринок кондитерських виробів України, поділяють їх на цукристі, шоколадні та борошняні. Відрізняти ці групи одну від одної доволі просто – якщо кондитерський виріб не містить борошна або какао, то він цукристий. Прикладами цукристих виробів є карамель, мармелад, халва, зефір, білий шоколад.

Кондитерський виріб, до складу якого входить какао, – це шоколад у різних формах, шоколадні цукерки, цукристі вироби, покриті шоколадною глазур’ю. Ну а кондитерські вироби, до складу яких входить борошно, всім добре відомі, це торти, тістечка, печиво, рулети тощо.

Аналіз ринку кондитерських виробів України показує, що не всі солодощі подобаються нашим співвітчизникам однаково. У вітчизняних споживачів є свої улюбленці, про які розповім  нижче. Розвиток ринку відбувався набагато динамічніше порівняно з попередніми роками. За результатами  аналізу, кондитерський ринок України додав у грошовому обсязі відразу 25,1% порівняно з минулим роком і досяг показника 20,5 млрд грн (без урахування тіньового ринку). Вийшов такий непоганий солодкий фінансовий тортик, і дістався він переважно вітчизняним виробникам, оскільки частка імпорту, хоч і трохи зросла, але не перевищила шести відсотків.

Як свідчить аналіз ринку кондитерських виробів в Україні, не вся продукція однаково вигідна для виробників. У натуральному вираженні більш як половина (55,3%) солодощів, що випускаються, – це борошняні вироби, шоколадні продукти  разом займають 23,6% в загальному обсязі. Якщо ж розглянути структуру цього ринку в грошовому вираженні, то 26,6% його обсягу було забезпечено за рахунок продажів шоколадних плиток, виручка від печива і бісквітів склала 19,5%, ще 17,3% додали шоколадні цукерки, а на четвертому місці з часткою 15% виявився шоколад у коробках і пакетах.

Шоколад у плитках став справжнім фаворитом українських покупців. Грошовий обсяг його продажів збільшився найбільше порівняно з минулим роком на 29,8%. На другому місці за зростанням продажів розташувалися шоколадні батончики – плюс 26,6%, на третьому – жувальні цукерки, плюс 25%. Учасники ринку жорстко конкурували один з одним за увагу покупця, у результаті шоколадні плитки стали ще й найбільш промоційним продуктом. Найбільш поширеним маркетинговим прийомом при цьому було тимчасове зниження ціни.

Солодкий обман уже не проходить. Кондитерський ринок України з його високою конкуренцією вимагає від своїх суб'єктів проведення продуманої цінової політики. Найбільше виграли ті, хто стримував бажання підняти ціни, вкладався в рекламу, вносив цікаві для споживачів зміни в асортиментну лінійку. З іншого боку, ринок кондитерських виробів України навчив покупців уважніше ставитися до вибору солодкої продукції. Тепер фокуси виробників з керуванням ціною за рахунок зниження ваги, збільшення обсягу пакувальної коробки або спрощення рецептури вже не проходять, а розглядаються як спроба обману, що тут же негативно відбивається на репутаційному тлі навколо компанії. В результаті кондитери змушені діяти набагато тонше, розвиваючи додаткові бюджетні лінійки продукції. Наприклад, замість цільної плитки шоколаду можна купити дешевшу шоколадку з наповнювачем. Багато покупців розглядають такий варіант як можливість спробувати нові смаки.

Найбільше зросли продажі шоколадних плиток з цільними горіхами, плюс 77,4% порівняно з минулим роком. Кондитерський ринок України не обмежується тільки відносинами в системі виробник – кінцевий споживач. Тут існує і розвивається сегмент, який дуже цікавий для міні-пекарень, операторів готельно-ресторанного сектора, сервісів швидкої доставки їжі в офіси та інших бізнесів із сфери громадського харчування. Усі вони із задоволенням купують заморожені напівфабрикати кондитерських виробів. Згідно з результатами проведеного маркетингового дослідження, основними факторами розвитку цього сектора ринку є: зростання кількості малих пекарень, які можуть дуже легко змінювати асортимент продукції відповідно до запитів клієнтів; популярність пекарень-кафе, де можна не тільки купити свіже кондитерський виріб, але і тут же спробувати його; широке застосування при виробництві напівфабрикатів сучасних технологій з високим ступенем автоматизації, що дозволяє випускати великий спектр продукції високої якості.

 

Юлія Кузьменко, керівник групи “Кондитер” мереж “Наш Край”|SPAR