Цей рік спричинив у сфері роздрібної торгівлі безпрецедентну невизначеність, складність та зміни. Через спалах коронавірусу деякі компанії роздрібної торгівлі процвітали, а інші намагалися вижити. Цікаво, що COVID-19 прискорив розвиток чотирьох ключових тенденцій, які вже впливали на цей сектор економіки: еволюція бізнес-моделі, цінність цілей, жорстка спрямованість на зниження затрат та підвищені можливості споживачів.
Розгляньмо яким же чином можна реалізувати зниження витратної частини, а отже, досягти збільшення операційного прибутку торгових закладів.
Класично виділяють такі основні статті витрат:
- витрати на персонал;
- витрати на комунальні послуги та ремонт обладнання;
- нестачі і списання.
Основним завданням у період поширення коронавірусу та надалі для топ-менеджерів компанії, операціоністів і керуючих торговими закладами стануть скорочення витрат на персонал. Основні методи впливу на цю статтю, які можуть застосувати керуючі, такі:
- планування графіків роботи працівників;
- якісний підбір, навчання та адаптація працівників;
- чітке планування та використання відпусток, складання графіків та доведення до персоналу;
- перегляд операційних процесів у торгових закладах, а отже, надання пропозицій з оптимізації штатних розписів.
Контроль витрат, комунальні послуги та ремонт обладнання. На перший погляд здається, що вплинути на цю статтю практично неможливо, але все ж таки ми хочемо виділити кілька порад:
– контроль споживання електроенергії, води, опалення;
– дотримання правил економії електроенергії у побутових приміщеннях;
– проведення інструктажів для працівників про економію електроенергії у магазині;
– проведення технічних оглядів виробничого і технологічного обладнання;
– дотримання санітарних вимог стану обладнання;
- здійснення контролю температурних режимів холодильного обладнання.
Контроль витрат «Нестачі і списання», на яку безпосередньо може вплинути керуючий торгового закладу:
- проведення міні-ревізій, аналіз втрат товарно-матеріальних цінностей;
- проведення прийому товару згідно із затвердженими стандартами;
- контроль термінів придатності товарів при прийманні товарів;
- контроль товарних запасів;
- здійснення прийомки товару за кількістю та якістю;
- здійснення контролю умов транспортування, зберігання та реалізації товарів.
Зменшення витратної частини має стати першочерговим завдання для кожного керівника компанії для досягнення поставлених показників і цілей на 2021 рік.
Наталія Сайкевич, керівник операційного департаменту мереж “Наш Край”|SPAR
За матеріалами https://nashkraj.ua/