Чого нас навчив непростий 2020 рік…
Чого нас навчив непростий 2020 рік…
2020-12-31

Цей рік спричинив у сфері роздрібної торгівлі безпрецедентну невизначеність, складність та зміни. Через спалах коронавірусу деякі компанії роздрібної торгівлі процвітали, а інші намагалися вижити. Цікаво, що COVID-19 прискорив розвиток чотирьох ключових тенденцій, які вже впливали на цей сектор економіки: еволюція бізнес-моделі, цінність цілей, жорстка спрямованість на зниження затрат та підвищені можливості споживачів.

Розгляньмо яким же чином можна реалізувати зниження витратної частини, а отже, досягти збільшення операційного прибутку торгових закладів.

Класично виділяють такі основні статті витрат:

  • витрати на персонал;
  • витрати на комунальні послуги та ремонт обладнання;
  • нестачі і списання.

Основним завданням у період поширення коронавірусу та надалі для топ-менеджерів компанії, операціоністів і керуючих торговими закладами стануть скорочення витрат на персонал. Основні методи впливу на цю статтю, які можуть застосувати керуючі, такі:

  • планування графіків роботи працівників;
  • якісний підбір, навчання та адаптація працівників;
  • чітке планування та використання відпусток, складання графіків та доведення до персоналу;
  • перегляд операційних процесів у торгових закладах, а отже, надання пропозицій з оптимізації штатних розписів.

Контроль витрат, комунальні послуги та ремонт обладнання. На перший погляд здається, що вплинути на цю статтю практично неможливо, але все ж таки ми хочемо виділити кілька порад:

– контроль споживання електроенергії, води, опалення;

– дотримання правил економії електроенергії у побутових приміщеннях;

–  проведення інструктажів для працівників про економію електроенергії у магазині;

– проведення технічних оглядів виробничого і технологічного обладнання;

– дотримання санітарних вимог стану обладнання;

  • здійснення контролю температурних режимів  холодильного обладнання.

Контроль витрат «Нестачі і списання», на яку безпосередньо може вплинути керуючий торгового закладу:

  • проведення міні-ревізій, аналіз втрат товарно-матеріальних цінностей;
  • проведення прийому товару згідно із затвердженими стандартами;
  • контроль термінів придатності товарів при прийманні товарів;
  • контроль товарних запасів;
  • здійснення прийомки товару за кількістю та якістю;
  • здійснення контролю умов транспортування, зберігання та реалізації товарів.

Зменшення витратної частини має стати першочерговим завдання для кожного керівника компанії для досягнення поставлених показників і цілей на 2021 рік.

Наталія Сайкевич, керівник операційного департаменту мереж “Наш Край”|SPAR

За матеріалами https://nashkraj.ua/