Диджитал, віддалена робота, економія в усьому – лише кілька методів, які допомогли пережити коронакризу і бізнесу, і людям. А як буде в 2021-му? Турбулентність 2020 року не зникне в 2021-му, хай як нам хотілося би сподіватися на краще. Зараз саме час акумулювати сили і підготуватися до нових викликів. Проаналізувавши більш як 50 трендів, я виділила п'ять, на які варто звернути увагу 2021 року.
Ви вже онлайн? Наростити присутність!
2020 рік став найпотужнішим стимулом для розвитку електронної комерції, який можна тільки уявити як в світі, так і в Україні. За даними Nielsen, у світі люди витрачають онлайн на 46% більше в категорії FMCG, ніж при покупці в магазині, а в Європі – на 61%. 33% респондентів люблять шопінг в інтернеті за економію часу, 29% проголосували за доставку в той же день. Україна не відстає від світових тенденцій. Супермаркети один за другим запускають доставку, а ритейл техніки і електроніки активно розвиває власні служби і навіть стають поштовими операторами. За даними опитування, на початку 2020 року 49% респондентів здійснювали покупки онлайн, а вже в другому кварталі їх стало 55%. В Україні найчастіше купували одяг (40%), побутову техніку (36%) і електроніку (33%). Що із цим робити? Шукайте партнерів, пробуйте різні майданчики для продажу своїх товарів і послуг онлайн та не економте на онлайн-рекламі.
Інвестуйте в диджитал-рекламу
На початку року компанії стали швидко міняти маркетинговий план на 2020/2021 роки. Хтось урізав, хтось збільшував бюджети. Але було очевидно – без диджитал нікуди. Бюджет на онлайн-рекламу виріс на 24% в 2020-му. А 2021 року Всеукраїнська рекламна коаліція прогнозує на 38% більше інвестицій в диджитал. За прогнозами, 2021-го в середньому бренди будуть вкладати 42% маркетингового бюджету в онлайн, 8% – в ТБ і тільки 13% – в офлайн-рекламу. Що це означає для більш дрібних компаній? Потрібно стати ще помітнішими, щоб вас не затьмарили великі бренди. Використовуйте не просто більше показів, станьте креативнішими в подачі вашого повідомлення – люди із задоволенням реагують на незвичайні взаємодії у віртуальній реальності.
Люди хочуть економити – допоможіть їм зробити кращий вибір
За даними Державної служби статистики, реальні доходи українців знизилися на 7,3% у другому кварталі 2020 року. Зрозуміло, що це «середня температура по лікарні» і дуже багато людей серйозно постраждало від кризи. Поки ситуація не покращиться, жителі України будуть продовжувати шукати кращі варіанти для своїх гаманців. Зробіть цифрову програму лояльності, яка забезпечить вам постійні покупки, а клієнтам дасть можливість заощадити. Запропонуйте їм пакет послуг, які можуть знадобитися, а не продавайте одну, найдорожчу. Робіть акцент на стимулюванні частоти покупок, це дозволить вам швидше обертати кошти, а отже, бути більш підготовленими до турбулентності. «Уклон», наприклад, ввів сервіс спільних поїздок, що однозначно привертає клієнтів, які часто пересуваються на таксі. А Glovo вийшов із пропозицією необмеженої кількості доставок за 200 грн на місяць. Крім того, що це реальна економія для активних клієнтів, це ще й стимул здійснювати більше замовлень, оскільки не потрібно переплачувати за доставку. А головне – ідіть назустріч своїм клієнтам у фінансових питаннях. Подумайте, як скорегувати свою бізнес-модель або створити такий продукт, щоб дати на нього спеціальну ціну.
Вдосконалюйте цифровий досвід клієнтів
Люди стали працювати віддалено – одночасно бути і вдома, і на роботі. А отже, робити кілька справ одночасно. Абсолютно нормальним стало замовляти продукти онлайн у процесі довгої зустрічі в ZOOM або робити покупки в інтернет-магазинах у робочий час. А тепер уявіть собі, що ви зробили замовлення і стали слухати завдання від керівника, а в цей момент ваш телефон просто розривається від дзвінків – менеджери онлайн-магазину хочуть підтвердити замовлення. Це викликає роздратування. Люди хочуть, щоб їхній цифровий досвід був максимально простим і зручним, а отже, бізнесу потрібно вдосконалити свої процеси.
У тренді – турбота про себе
Створюйте продукти, які полегшать людям життя. Ми знаємо, що споживання одягу, меблів і товарів для дому зросла 2020 року. У 2021 році ця тенденція збережеться – люди стали цінувати свій комфорт. Запропонуйте продукт або послугу, яка допоможе клієнтам піклуватися про себе і свою безпеку, який буде викликати відчуття комфорту і спокою. І, звичайно, не забудьте про своїх співробітників – без турботи один про одного ми не зможемо вистояти в майбутніх бурях.
Юлія Кузьменко, керівник групи “Кондитер” мереж “Наш Край”|SPAR