5 світових тенденцій, які сформують харчову промисловість 2021 року
5 світових тенденцій, які сформують харчову промисловість 2021 року
2021-02-23

Кожна з цих тенденцій знаходиться під сильним впливом поведінкових та суспільних змін, що виникли з початку пандемії, зокрема загострене почуття тривоги та стресу, зміна пріоритетів, зміни в соціальному взаємозв’язку та прийняття більш цілісного підходу до оздоровлення.

Світова криза змінила споживчі уподобання новими і несподіваними способами. Спостерігається підвищений попит на продукти харчування та напої, що підтримують імунну систему, покращують наш настрій та зменшують вплив на навколишнє середовищ. Це дало унікальну можливість брендам розробляти нові інноваційні продукти.

До п’яти тенденцій, які стимулюватимуть інновації у новому році, належать:

1. Більш активний підхід до живлення тіла та розуму.

Дослідження виявили, що 31% споживачів купують більше товарів, які відповідають потребам їхнього організму, а 50% повідомляють про перевагу їжі та напоїв, які містять корисні інгредієнти.

Прагнення впливати на здоров’я та самопочуття за допомогою продуктів харчування і напоїв створює нові можливості для виробників, які виготовляють продукти з натуральної органічної сировини з функціональними перевагами для здоров’я, які спрямовані на підтримку імунної системи та енергії, підвищення настрою. Сенсорні фактори, як-от смак та колір, також відіграють усе більшу роль. Споживачі віддають перевагу продуктам харчування та напоям з яскравими і захопливими кольорами. 

2. Стійкість посідає центральне місце.

Понад дві третини (65%) споживачів хочуть позитивно впливати на навколишнє середовище своїми повсякденними діями. Це ключова причина, чому 32% купують товари національних виробників, які все більше дбають про екологічність своєї продукції та захист навколишнього середовища.

3. Мікробіом кишківника – шлях до оздоровлення та міцного імунітету.

Мікробіом як сукупність усіх мікроорганізмів, що колонізує кишківник, має важливе значення для здоров’я людини. Приблизно 25% світових споживачів страждають на проблеми із здоров’ям органів травлення. Серед них 50% стверджують, що це має помірний або серйозний вплив на їхній загальний стан здоров’я. Пандемія прискорила інтерес споживачів до більш цілісного підходу до здоров’я.

Доведено, що продукти, орієнтовані на мікробіом, допомагають вирішити конкретні метаболічні проблеми, зокрема управління вагою, підтримка імунної системи та покращення емоційного самопочуття. Це забезпечує сприятливе середовище для інновацій продуктів харчування та напоїв завдяки функціональним рішенням, таким як пребіотики, пробіотики та постбіотики, які оздоровлюють організм.

4. Бум продуктів харчування на рослинній основі розширюється.

У всьому світі 56% споживачів намагаються їсти більше продуктів рослинного походження. Попит на білкові продукти швидко розширюється, зокрема на такі альтернативні морепродукти як молюски та креветки, сири на рослинній основі, готові до вживання білкові закуски тощо. М’ясні продукти також продовжують розвиватися. «Нове» м’ясо на рослинній основі буде доступне в розширеному асортименті: стейк та куряча грудинка, бекон тощо.

Категорія молочних продуктів, яка є одним із лідерів у рослинному харчуванні, зростає, охоплюючи інші формати, як-от йогурт, морозиво, вершкове масло, спреди та вершки. Щоб виділятися в звичному асортименті, продукти мають містити більше білка, ніж традиційні молочні продукти, у складі мати вітамінами та мінералами або такі функціональні інгредієнти, як пробіотики.

5. Прозорість формує довіру споживачів.

Зараз споживачі очікують, що етикетка на продукції надає більше інформації про склад і харчову цінність товару. Це допомагає збільшити попит на продукти місцевого виробництва, оскільки споживачі прагнуть до більшої ясності щодо того, звідки походять інгредієнти їжі та напоїв. 

Прагнення до більш чистих інгредієнтів поширюється на ароматизатори та кольори. Багато хто шукає природні альтернативи, як-от ягоди бузини, щоб надати продукту насичений блакитний відтінок, або м’яти перцевої та м’яти, щоб викликати енергійний сплеск прохолоди у продуктах та напоях. Підсолоджувачі, зокрема фруктоза та стевія, набирають популярності, оскільки споживачі шукають природні способи зменшити споживання цукру.

2021-й – рік інновацій і свідомого споживання.

 

Юлія Кузьменко, керівник групи “Кондитер” мереж “Наш Край”|SPAR