Підприємиця Олена Коваленко з Київщини вже більше пів року виготовляє мед, крем-мед та горіхи з медом під торговою маркою «O.K. Honey медова продукція».
Нещодавно Олена стала фіналісткою проєкту START SPAR від SPAR для підприємців, які виробляють унікальний продукт та прагнуть вийти на новий рівень у бізнесі.
Про те, як родинна традиція перетворилася на бізнес, чим екологічний та сертифікований мед відрізняється від того, який продають на ринку у пластиковій тарі, що таке крем-мед і чому він подобається навіть дітям, які не люблять мед, та які його смаки користуються особливою популярністю серед покупців, вона розповіла виданню Бізнес.Район.
Родинні традиції
Олена виросла в родині бджолярів, де чоловіки декількох поколінь займалися бджільництвом. Її прадід, дід та тато тримали пасіки та качали мед. Олена змалечку була на пасіці, знала, як доглядати бджіл та качати мед. Вона зізнається, що в дитинстві їй не дуже цікавило бджільництво, проте, з віком все змінилося.
«Ми з чоловіком жили та працювали у місті, а татова пасіка знаходиться в затишному лісі. Тож приїзд на пасіку став ковтком свіжого повітря і справжнім відпочинком. Крім того, батько стільки знає про бджіл, що з часом його хобі захопило всіх, навіть мого чоловіка, який працював стоматологом і не мав стосунку до бджільництва. Батько розповідав нам, як бджоли будують сім’ї, облаштовують лад. Це такі розумні й організовані комахи! Після спілкування з татом чоловік сказав, що ми обов’язково займемося бджільництвом», – розповідає підприємниця.
Олена за освітою фінансистка, до декретної відпустки працювала у державній установі. Вона завжди мріяла про власну справу та свій бренд. Жінка довго не наважувалася на цей крок, їй здавалося, що треба ще повчитися, бо навиків та знань для власного бізнесу не вистачає, ще й було побоювання, що вона не справиться.
Олена зізнається, що саме війна дала поштовх не відкладати мрію на потім, не чекати підходящого часу. Крім того, у неї з’явилася ідея створити якісний продукт, який би підходив не лише дорослим, а й дітям.
«Хотіли з чоловіком створити такий продукт, яким би могли годувати свою дитину. Людям ми пропонуємо лише те, що даємо своїй малечі. Нехай ми виготовляємо не так багато медової продукції, але вона якісна, сертифікована, перевірена та розфасована в екологічну тару», – розповіла Олена.
Після завершення декрету на роботу вона вже не вийшла, а у травні відкрила власний бізнес.
Екологічний та сертифікований мед, крем-мед з пасіки в лісі
Мед під торговельною маркою «О.K. Honey медова продукція» натуральний та екологічний. Пасіку, де його збирають, вивозять в ліс, подалі від полів та сільськогосподарських угідь, аби бджоли там збирали нектар з липи, акації та лісових квітів.
Тож, підприємниця продає тільки три види меду: липовий, акацієвий та лісовий. Крім того, вона виготовляє крем-мед та горішки з медом.
Діти не завжди люблять мед, а із задоволенням їдять солоденьке з присмаком фруктів чи ягід. Для маленьких ласунів Коваленки вирішили готувати крем-мед, який можна додавати до ранкової каші, оладків чи млинців.
Корисний десерт готується у кремовалці, де мед збивають 15 хвилин, а потім ще 45 хвилин відстоюють. Після цього мед набуває повітряної, кремової структури, без зерняток, зацукровування. У такий крем додають виключно сублімовані ягоди та фрукти.
У цих солодощах немає жодного барвника чи есенції, вони повністю натуральні. Підприємниця готує крем-мед з лимоном, малиною, апельсином.
«Восени та взимку особливою популярністю користується крем-мед з імбиром та лимоном і апельсином та обліпихою. Вони цікаві за присмаком і пасують до чаю», – розповіла Олена.
Дуже подобаються покупцям горішки з медом від «О.K. Honey медова продукція». У корисний десерт кладуть кілька видів горіха – кеш’ю, фундук, мигдаль і заливають їх медом. Цей смаколик до вподоби тим, хто не їсть цукор, але іноді хоче чогось солоденького. До того ж горіхи, як і мед, не лише смачні, а й корисні.
Екологічна тара для медової продукції
Наразі виготовленням медових солодощів займається Олена, її чоловік та тато. Підприємниця орендує приміщення для переробки та виготовлення солодощів. Вона зізнається, що кремовалки досить дорогі, то закупали їх небагато.
Крім того, доводиться витрачати кошти на бочки для меду, їх перевезення, склотару, в яку фасують медові смаколики. Вся продукція продається виключно у скляних банках, бо пластикова тара може зіпсувати не лише смак, а і якість меду. Пластик виділяє отруйні речовини.
«Певний час у нас була проблема зі склотарою, через війну деякі заводи не працювали, треба було шукати нових постачальників. Переважна їх більшість працює у західних регіонах. Тож доводилося довго чекати поки скляні банки до нас доїдуть», – розповіла підприємниця.
Олена разом з дизайнером розробляла малюнок на фірмовій етикетці, на якому зображена сота у 3-D графіці та дизайн наліпки на кришці з логотипом торгової марки. Жінка хотіла, аби якісним був не лише мед, а й тара, в якій він продається.
Мед продають через соцмережу та магазин здорового харчування
За місяць на підприємстві виготовляють понад 100 кілограмів медової продукції. Більшість з неї підприємниця реалізує через власну сторінку в інстаграмі. Крім того, продукцію родини Коваленків можна придбати у магазині здорового харчування в Ізмаїлі, власники якого самі запропонував Олені реалізовувати медові вироби.
Наразі близько 700 грамів меду коштує 300 гривень, 300 грамів крем-меду – 160 гривень.
«Ціна трохи вища, ніж на той мед, який продають на базарі. Наша продукція сертифікована та перевірена. У нас вже є постійні покупці. Спочатку вони купували у невеликих баночках, а потім почали замовляли літрами й казали, що ніколи не куштували такого смачного меду», – розповіла підприємниця.
На своїй сторінці в інстаграмі Олена не лише презентує власну продукцію, а й публікує відео з власної пасіки, в якому показує, де бджоли збирають нектар, як качають мед. Крім того, вона відшукує цікаві факти про бджіл та користь меду.
«Мало хто знає, що коли у вулику збільшується температура, то частина бджіл дмухає крилами в льоток, аби знизити її до тієї, яка їм потрібна. Прополіс, яким замазують входи, аби в рамку не потрапила інфекція, щороку змінює свою структуру. Він ніби підлаштовується під можливі віруси», – із захопленням розповіла Олена.
«Пасіка – це шахова дошка»
За її словами, кожного року мед якогось виду буває кращим за інші. На продукт впливає погода, вологість, взятки бджіл, медоносність квітки. Ці фактори впливають на смак меду і попит на нього. Крім того, багато залежить від вмінь, навиків, розуміння пасічника.
«Пасіка – це шахова дошка, де кожного разу треба робити виважений хід, аби все працювало і бджоли давали багато меду», – розповіла вона.
За словами Олени, в сучасних умовах підприємцю потрібно постійно вчитися, рухатися вперед та не припиняти удосконалювати власний продукт. Крім того, треба бути відкритим не лише до покупців, а й до колег, у яких можна чомусь навчатися.
Про умови конкурсу START SPAR від SPAR Олена Коваленко дізналася із соціальних мереж. Вона вирішила подати заявку, бо мріяла, аби про її медову продукцію дізналися більше людей.
Після подачі заявки Олену запросили на співбесіду, а згодом повідомили, що вона увійшла у десятку фіналістів. Придбати липовий, акацієвий, лісовий мед, крем-мед, мед з горішками від «O.K. Honey медова продукція» протягом листопада – грудня можна буде у супермаркетах SPAR за адресою:
-
Волинська область, м. Володимир, вул. Ковельська, 132
-
Волинська область, м. Луцьк, вул. Конякіна, 7а
-
Житомирська область, м. Бердичів, вул. Житомирська, 113
-
Івано-Франківська область, м. Івано-Франківськ, вул. Січових Стрільців, 78
-
Київська область, смт. Ставище, вул. Цимбала Сергія, 13/1
-
Львівська область, м. Львів, вул. Кульпарківська, 64а
-
Полтавська область, м. Полтава, вул. Головка, 15
-
Рівненська область, м. Вараш, вул. Енергетиків, 19
-
Харківська область, м. Харків, вул. Кооперативна, 1а
-
Львівська область, м. Борислав, вул. Трускавецька, 125