Разом з генеральним директором мереж супермаркетів SPAR та "Наш Край" Віктором Мольченком розбираємось, як відкрити продуктовий магазин по франшизі
Повномасштабна війна суттєво зменшила варіанти, як вигідно інвестувати гроші в Україні. Адже вкладатися в іноземні активи тепер можуть лише ті українці, які мають кошти на рахунках за кордоном. А донедавна популярні інвестиції в нерухомість зараз вважаються одними з найризикованіших — девелопери переживають непрості часи.
Проте, вдалі варіанти завжди є. Наприклад, інвестувати у власний бізнес. Так ви зможете підтримати економіку країни й надати робочі місця тим, хто цього потребує. А ще — вкладені гроші швидко окупляться, якщо підійти до справи серйозно.
Разом з генеральним директором мереж супермаркетів SPAR та "Наш Край" Віктором Мольченком розбираємось, як відкрити продуктовий магазин по франшизі — скільки це буде коштувати та як швидко окупається така інвестиція.
Фото: генеральний директор мереж супермаркетів SPAR та "Наш Край" Віктор Мольченко
Що таке франшиза?
Франшиза — це бізнес-модель, коли одна компанія дозволяє іншим підприємцям використовувати свою успішну торгову марку та заробляти на цьому. Така співпраця спрощує процес відкриття бізнесу з нуля, допомагає уникнути помилок та фактично гарантує прибутковість компанії.
В Україні не так багато продовольчих мереж, які розвиваються за моделлю франчайзингу. Одними з найпопулярніших вважаються міжнародна компанія SPAR та національна мережа "Наш край". Обидва бренди відкрили по франчайзингу найбільшу кількість магазинів в Україні та входять до однієї інвестиційної групи — VolWest Group.
Фото: супермаркет SPAR на Київському вокзалі
Скільки коштує відкрити магазин по франшизі?
Розберемо на прикладі SPAR. Щоб відкрити такий магазин потрібно інвестувати в середньому 500 доларів за 1 кв.м. торгової площі. Звісно, витрати залежать й від стану приміщення, де потрібно зробити ремонтні роботи Якщо ви плануєте запустити SPAR у форматі "експрес", варто розраховувати на інвестиції від 30 тисяч доларів.
"Це набагато дешевше, ніж відкривати магазин самотужки, — говорить гендиректор SPAR та "Наш Край" Віктор Мольченко. Ми маємо вигідні комерційні контракти з постачальниками касового, холодильного, стелажного та ІТ обладнання. Наша команда допомагає з плануванням, аби не витратити зайвих грошей на ремонт".
Загалом "пакет" франшизи включає низку переваг — від пошуку та оцінки приміщень для магазинів до прописаного бізнес-плану, промо-активностей та навчання персоналу.
"Я знаю масштаби наших витрат на просування та підтримку бренду, тому впевнений, що ритейлер-одинак не зможе реалізувати подібне. Це і персоналізація, і програма лояльності, і різні аналітики,маркетингові активності, які роками напрацьовували наші спеціалісти", — каже Віктор Мольченко.
Додатковим бенефітом у співпраці по франшизі є підтримка бізнесу в скрутні часи.
Наприклад, один із партнерів SPAR був змушений виїхати з Сумської області через близькість до кордону з Росією. Компанія допомогла йому з відкриттям нового магазину — в Ірпені Київської області. Але якраз на час відкриття припали блекаути, працювати було складно, адже більше половини робочого дня не було світла. Проте SPAR отримав від партнерів з Австрії генератори і передав їх своїм франчайзі для роботи.
Як швидко можна повернути вкладені кошти?
У середньому магазини SPAR виходять на окупність за рік. Проте є дуже вдалі кейси, де інвестори повертають вкладені гроші за 6-9 і навіть 2 місяці.
"Найуспішніший кейс — відкриття експрес-магазину на центральному залізничному вокзалі в Києві. Це сталося вже під час повномасштабного вторгнення, тоді на вокзалі були великі потоки людей, тому магазин вийшов на окупність за два місяці. Це скоріше виключення, адже ми розуміємо унікальність локації", — розповідає Віктор Мольченко.
Загалом SPAR докладає максимум зусиль для того, щоб всі магазини, відкриті по франшизі, повертали вкладені інвестиції якнайшвидше. І до того ж, під час оцінки об’єкту з точки зору окупності вони не рекомендують відкривати магазини, в яких окупність вище, ніж півтора роки.
Також у скарбничку вдалих рішень — приклад магазину в Київській області, який довгий час працював під одним брендом, а потім зрозумів, що той дещо застарів і вирішив зробити ребрендинг — став SPARом. Після цього дохід магазину збільшився утричі.
Це не дивно, адже SPAR — впізнаваний міжнародний бренд. Зараз компанія має більше 12 тисяч магазинів у 50 країнах світу. Після повномасштабного вторгнення багато українців масово виїхали за кордон, звикли купувати продукти в тамтешніх SPARах і по поверненню додому стали ще більш лояльними до SPARів в Україні.
"У нас в Ірпені якраз така ситуація: багато містян зраділи відкриттю, адже вже звикли до таких маркетів за кордоном", — розповідає Віктор Мольченко.
Як масштабуватися далі?
У SPAR є партнер, який за п’ять років співпраці з мережею відкрив 13 магазинів під двома брендами. Він також починав з одного, бізнес гарно заходив і партнеру сподобалось цим займатись. Тож він поступово відкривав інші маркети.
"Зараз це вже "мережа в мережі". Вони мають чимало об’єктів у Волинській і Житомирській областях. Вибудували навіть власну операційну та комерційну службу. І не збираються на цьому зупинятись — в планах нові відкриття ", — каже гендиректор SPAR в Україні Віктор Мольченко.
Якщо вас зацікавила франшиза – дізнайтеся більше на сайті SPAR.