Харчові продукти по праву вважаються споживаними товарами, тому їх продаж може стати прибутковою справою. Але, перш ніж відкрити магазин продуктів, потрібно продумати концепцію майбутньої торгової точки, вибрати місце її розташування та знайти необхідні кошти.
Людина, яка хотіла б зайнятися торгівлею, ставить питання про те, скільки коштує відкрити продуктовий магазин з нуля і чи є цей почин прибутковим.
Перед початком розробки плану слід ретельно продумати концепцію закладу, особливості його роботи, провести маркетингове дослідження та аналіз ринку. Необхідно вивчити найближчих конкурентів, виділивши їх переваги та недоліки. Детальний аналіз допоможе визначитися зі стратегією виходу на ринок.
Також потрібно скласти портрет потенційного клієнта. Для невеликого міського магазину це може бути, наприклад, людина, яка купує товари першої необхідності (молочні продукти, хліб, бакалію, кондитерські вироби) на невеликі суми. Для супермаркету ж — це клієнт, який робить денну або тижневу закупку всіх необхідних. продовольчих товарів.
Якщо ви вже визначилися, що потрібно, щоб відкрити магазин продуктів, можна переходити до справи. Насамперед слід вибрати приміщення. Від правильності розташування торгової точки залежить основна частина успіху. Щоб не помилитися з вибором, слід проаналізувати «зони уподобання» та відкривати підприємство саме там.
Рекомендується розміщувати невелику торгову точку в місцях з мінімальною кількістю або відсутністю конкурентів. Найкраще поряд із багатоповерхівками, чи іншою житловою забудовою, або в місцях з великою прохідністю.
Для магазину «біля дому» підійде приміщення розміром 30-50 м2 ( для супермаркету - 100-300 м2 ) . До приміщення має бути підведена електроенергія, водопостачання, каналізація та система опалення. Приміщення можна взяти в оренду (зазвичай під підприємства торгівлі здаються приміщення на перших поверхах багатоповерхівок, а також окремі будівлі) або придбати.
На питання про те, як відкрити продуктовий магазин з нуля, неможливо відповісти, не згадавши про дозвільну документацію, яку доведеться отримати підприємцю-початківцю від реєструючих та контролюючих органів. Список паперів включає:
-
Погоджений режим роботи магазину;
-
Документи про суб'єкт підприємництва: установчий договір та статут підприємства, свідоцтво про постановку підприємця на податковий облік, реєстраційне свідоцтво;
-
Документацію, що стосується торгового приміщення: договір оренди або копія свідоцтва про право власності;
-
Паспорт контрольно-касового апарату та свідоцтво, що підтверджує перевірку вимірювальних приладів. Ліцензію продаж певних видів товарів (алкоголь, тютюн тощо.);
-
Журнал касира, що виконує фінансові операції;
-
Санітарні книжки працівників магазину;
-
Якщо у Вас немає досвіду в роздрібній торгівлі харчовими продуктами, можливий варіант – відкрити продовольчий магазин, скориставшись франшизою. Перевірена на практиці бізнес-модель суттєво полегшить входження в цю сферу комерційної діяльності, але вимагатиме сплати паушального внеску та роялті за користування брендом та комплексом послуг франчайзера.
Отже, якщо ви хочете відкрити магазин продуктів, але не знаєте, з чого почати, перш за все визначитеся з місцем розташування та концепцією підприємства, розрахуйте змінні та постійні витрати, можливий прибуток, складіть бізнес-план, знайдіть інвесторів та постачальників
На наступному етапі необхідно визначитися з асортиментом на продаж та концепцією торгового закладу (технологічний план). Надалі – підібрати торговельне обладнання та визначитись з дизайном.
Особливу увагу необхідно приділити пошуку постачальників.
Покрокова інструкція про те, як відкрити продовольчий магазин, повинна включати і такий важливий момент, як реклама закладу. Найбільш значущими у цьому плані є перші місяці його роботи, адже саме у цей час потенційні клієнти знайомляться з новою торговою точкою. Тому необхідно справити позитивне враження на майбутніх покупців.
Важливо правильно організувати відкриття. Для привернення уваги можна влаштувати свято відкриття. Проте в військовий час такий крок може обернутись антирекламою. Надалі також рекомендується проводити рекламні акції, продумати систему знижок, програму лояльності.
Підприємцю, який бажає зрозуміти, скільки потрібно грошей, щоб відкрити продуктовий магазин, і яким буде рівень рентабельності, необхідно скласти універсальний кошторис, що включає всі заплановані доходи та витрати. Слід враховувати як витрати на відкриття, а й поточні щомісячні витрати.
У початкові витрати можна записати оренду або купівлю приміщення, придбання обладнання, створення товарного запасу, а також всілякі додаткові витрати. Поточні витрати включають заробітну плату, комунальні платежі та податки.
Далі потрібно визначити товарообіг та суму націнки, яка буде отримуватись. Маючи вказані показники, можна розрахувати термін окупності (в сучасних умовах він має складати від 1 до 3 років).
Керівник проєктного відділу
Мережі супермаркетів "Наш Край" та SPAR
Демчишин Віталій