Digital - маркетинг (цифровий маркетинг) - це термін для позначення маркетингу товарів та послуг, які використовують цифрові технології, інструменти, канали для залучення цільової аудиторії та її утримання.
Digital - маркетинг включає в себе масу тактик, методів, засобів просування товарів, послуг, брендів.

До основних інструментів Digital - маркетингу відносять:
- 
	
SEO (search engine optimization) - це процес оптимізації сайту під пошукові системи, з ціллю підняття позиції сайту у результатах пошукової видачі пошукових систем за певними запитами користувачів.
 
До основних факторів ранжування сайту в Google:
- 
	
внутрішня оптимізація сайту (комплекс робіт безпосередньо на сайті):
- 
		
структура
 - 
		
title
 - 
		
description
 - 
		
заголовки h1-h3
 - 
		
унікальність контенту на сайті та його оптимізація
 - 
		
robots.txt
 - 
		
sitemap.xml
 - 
		
адаптивність та кросбраузерність
 - 
		
швидкість завантаження сайту
 - 
		
внутрішня перелінковка тощо
 
 - 
		
 - 
	
зовнішня оптимізація сайту (комплекс заходів поза сайтом) - збільшення кількості та якості посилань на сайт.
 

2. SMM (social media marketing) - комплекс заходів для просування товарів, послуг, брендів через соціальні мережі.
Для просування компанії не завжди використовують суперпопулярні соцмережі на кшталт Instagram або Facebook. Часто SMM-спеціаліст вибирає більш нішеві майданчики, де з більшою ймовірністю можна знайти цільову аудиторію.
Обов'язками SMM-спеціаліста є:
- 
	
Розробка медіаплану публікації
 - 
	
Створення, розробка контенту для соцмереж
 - 
	
Слідкувати та реагувати на інфоприводи
 - 
	
Аналізувати ефективність соцмереж. Як зростає кількість підписників сторінки, чи збільшується кількість клієнтів із соцмереж, дохід від соцмереж.
 - 
	
Налаштування платної реклами у соцмережі (зазвичай це робить окремий спеціаліст таргетолог)
 

3. Контент-маркетинг - комплекс заходів спрямованих залучення цільової аудиторії за рахунок створення по поширення корисної інформації.
Контент-маркетинг допомагає будувати довгострокові взаємини з цільовою аудиторією. З його допомогою залучають потенційних клієнтів і утримують існуючих. Сайти, у яких є блог, залучають на більше органічного трафіку.
Найважливіше для контенту бути корисним!
Коли користувачі читають ваші інформаційні матеріали,краще дізнаються вас і вашу компанію, починають вам довіряти і поступово стають вашими клієнтами.

4. Контекстна реклама - комплекс заходів спрямованих на показ рекламного оголошення відповідно до змісту інтернет сторінки вручну або автоматично, може бути у вигляді банера або текстового оголошення.
Контекстна реклама показується в пошукових системах, на різних сайтах, в мобільних додатках і на інших ресурсах.
Перевагами контекстної реклами є цільова аудиторія (великий функціонал рекламних систем надає безліч інструментів, що дозволяють звернутися до користувачів, які в вас зацікавлені) та швидкий результат (контекстна реклама починає працювати вже з моменту її запуску, і ви відразу бачите віддачу у вигляді дзвінків і продажів).
5. Email-маркетинг - це способів просування товарів, послуг, брендів через email. 
Запорука успіху Email-розсилки та ефективності email стратегії - якісна база підписників. Ви досягнете успіху тільки в тому випадку, якщо будете спілкуватися з людьми, яким цікавий ваш товар, послуга, бренд. Список розсилки може включати не тільки адреси, але і імена, країну і місто, дату народження і будь-яку іншу інформацію. Надалі ви будете створювати персоналізовані, тригерні, релевантні кампанії на основі цих даних.

6. SERM (search engine reputation management) - комплекс заходів, що дозволяє змістити негативну інформацію у пошуковій видачі та позитивно, ефективно представити бренд. Простіше кажучи, під цим терміном розуміється ряд заходів, які спрямовані на створення позитивного образу компанії в очах потенційних клієнтів.
SERM передбачає роботу з форумами та соцмережами, розміщення новинного і іміджевого контенту, робота з відгуками тощо.
Digital - маркетинг (цифровий маркетинг) має безліч інструментів ми коротко розглянули основні. У час карантину використання Digital-інструментів є необхідністю для кожного бізнесу. Все більше і більше компаній переходить в онлайн, тому розвиток компанії онлайн буде запорукою успіху.
Олександр Дідицький, провідний менеджер з маркетингу Інвестиційної Групи VolWest Group