Визначення основних конкурентних переваг компаній
Визначення основних конкурентних переваг компаній
2021-01-14

Загалом спрощений спосіб визначення конкурентної переваги можна сформулювати так: виробники, які вигідно реалізують свої товари, мають перевагу над суперниками,  якщо  покупці  віддають  перевагу  саме  їхній  продукції. При цьому деякі переваги мають більшу цінність, ніж інші.

  Зокрема  для  того,  щоб  конкурентна  перевага  стала стратегічно важливою, треба виконати три умови:

 • покупці  мають  усвідомлювати,  що  товари  або послуги, пропоновані нашою компанією, суттєво відрізняються від товарів або послуг конкурентів. Вони мають бути унікальними за  одним  або  кількома  ключовими критеріями оцінки товару або послуги, відповідно до яких здійснюється реальний споживчий вибір і ухвалюють рішення про купівлю;

• зазначена диференціація продукції має ґрунтуватися  на  доволі  суттєвій  різниці потенціалів виробників, тобто на розриві між більш значними можливостями компанії і менш значними можливостями її конкурентів;

• відмінності  в  купівельних  характеристиках  продукції і в потенціалі компанії мають існувати протягом тривалого часу. Реалізація поставлених умов дозволить їм зайняти певну нішу на ринку або його сегменті, тобто позиціонувати компанію через конкурентні переваги в ринковому середовищі.

Виявити конкурентну перевагу зазвичай буває простіше, ніж утримати її.  Причини  цього  такі: 

  • поява нових технологій;
  • нових товарів;
  • нові способи доставки товарів;
  • нові або змінені запити покупців;
  • нові сегменти;
  • зміна вартості або наявності факторів виробництва, зокрема робочої сили, сировини;
  • засоби  інформації.

Тетяна Тлучкевич, менеджер з операційної діяльності мереж "Наш Край"|SPAR