Маркетинг продукту є важливим, навіть якщо ви продаєте лише один чи два продукти у своїй організації.
Але що таке маркетинг продукту ? Як ви продаєте продукт і чим це відрізняється від звичайних маркетингових стратегій?
Маркетинг продукту — це процес виведення продукту на ринок, його просування та продажу клієнту. Маркетинг продукту включає розуміння цільової аудиторії продукту та використання стратегічного позиціювання та обміну повідомленнями для збільшення прибутку та попиту на продукт.
Що робить маркетинг продукту унікальним? Чим він відрізняється від звичайного маркетингу? Розберімо відмінності.
Маркетиг продукту проти традиційного маркетингу
Маркетинг продукту є стратегічним, тоді як звичайний маркетинг є всеохоплюючим.
Маркетинг продукту полягає в тому, щоб глибоко зрозуміти аудиторію конкретного продукту та розробити позиціонування цього продукту та повідомлення, щоб звернути увагу на цю аудиторію. Він охоплює запуск і реалізацію продукту на додаток до маркетингової стратегії для продукту, тому робота маркетолога лежить в центрі маркетингу, продажів і команд компанії.
Маркетингові цілі продукту
Маркетинг продукту зосереджений на стимулюванні попиту на продукт і його прийнятті серед існуючих клієнтів. Він зосереджений на кроках, які роблять люди, щоб придбати ваш продукт, щоб маркетологи могли створювати кампанії для підтримки цієї роботи.
Зазвичай маркетинг продукту здійснюється з кількома цілями:
1. Краще розумійте своїх клієнтів.
Коли ви реалізуєте маркетингову стратегію продукту, ваша цільова аудиторія може побачити цінність наявності цього продукту в їхньому житті. Розуміння того, скільки клієнтів тяжіють до вашого продукту, дає змогу проводити дослідження клієнтів.
2. Ефективно орієнтуйтеся на своїх покупців.
Окрім розуміння своїх клієнтів, ви можете визначити тип покупця, на якого ви будете орієнтуватися в майбутньому. Знання точних потреб вашої мети може допомогти вам під час впровадження інновацій у ваш продукт, щоб краще відповідати її потребам.
3. Дізнайтеся про своїх конкурентів (продукти та маркетингові тактики).
Коли ви продаєте свій продукт, ви можете порівнювати свою стратегію та результати з конкурентами. Які особливості та переваги їхніх продуктів на ринку? Що пропонує їхній продукт, чого не пропонує ваш? Ви можете використати це дослідження у своїх інтересах під час розробки маркетингової стратегії продукту.
4. Переконайтеся, що команда маркетингу, продуктів і продажів працюють на одній сторінці.
Зробити вашу пропозицію продукту цілком зрозумілою для покупців і співробітників є взаємовигідним.
5. Відповідне позиціонування продукту на ринку.
У маркетингу продукту ви хочете, щоб ваш продукт, імідж бренду та тон були послідовними та викликали правильні почуття у вашої аудиторії. Під час мозкового штурму позиціонування свого бренду варто розглянути такі запитання:
- Чи підходить цей продукт для сучасного ринку?
- Чим цей продукт відрізняється від наших конкурентів?
- Чи можемо ми ще більше відрізнити цей продукт від пропозицій наших конкурентів?
- Чи є якісь продукти, які ми продавали в минулому, і які ми не хотіли б продавати або продавати знову? Якщо так, то чому б і ні?
- Чи підходить цей продукт для сучасного ринку?
- Чи підходить цей продукт для наших клієнтів сьогодні?
- Чим цей продукт відрізняється від аналогічних продуктів наших конкурентів?
- Чи є спосіб ще більше виділити цей продукт серед наших конкурентів?
Як бачите, маркетинг продукту вимагає від вас стратегічного погляду на ваші продукти, щоб переконатися, що вони успішні серед клієнтів на поточному ринку.
Маркетинг продукту є важливою частиною маркетингової стратегії будь-якого підприємства. Без цього ваш продукт не досягне свого максимального потенціалу серед цільової аудиторії.
Щоб проілюструвати його важливість, розглянемо приклад успішного маркетингу продукту. У 1950-х роках Volkswagen продав автобус. Незважаючи на те, що автобус зараз вважається класичним транспортним засобом, він залишається іконою для автомобільної компанії через десятиліття.
Volkswagen анонсував свій новий автобус VW — він електричний і має елегантний сучасний стиль. Маркетинг автомобіля Volkswagen привертає увагу, унікальний і веселий, і він доповнює оригінальну атмосферу «хіпі», якою колись була відома компанія.
Volkswagen також випустив телевізійну рекламу автобуса.Він представляє новий автомобіль під фонову пісню The Sound of Silence (підказка: електромобілі безшумні) і закінчується коротким повідомленням на екрані, яке глядачі можуть прочитати: «Представляємо нову еру електромобілів».
Це почуття стосується того факту, що Volkswagen сприяє підвищенню інтересу суспільства до електричних, екологічно чистих автомобілів. Це також стосується того, що це нова ера для автобусів.
Ось чому маркетинг продукту важливий: оскільки він виділяє не компанію, а сам продукт, забезпечуючи довголіття на ринку.
Але хто працює над таким видом маркетингу? Хто допомагає створювати контент, який захоплює споживачів новими та оновленими продуктами, як-от автобус Volkswagen? Хто спонукає споживачів купувати? Товарні маркетологи.
Тепер розгляньмо конкретні обов’язки, з якими стикаються маркетологи (або менеджери з маркетингу продуктів) у свій звичайний день:
- визначте особистість покупця та цільову аудиторію для вашого продукту.
- успішно створіть і реалізуйте свою маркетингову стратегію продукту.
- співпрацюйте з продажами та залучайте потрібних клієнтів для вашого нового продукту.
- визначте позицію свого продукту на ринку.
- переконайтеся, що продукт відповідає потребам вашої цільової аудиторії.
- зберігайте актуальність свого продукту протягом тривалого часу
Менеджерка з реклами мереж «Наш Край» та SPAR Юлія Димарчук