Що таке CRM-система для бізнесу, кому вона підходить і для чого потрібна
Кожен бізнес хоче більше грошей, прибутку, продажів. Цього можна домогтися за відмінно налагодженими бізнес-процесами, автоматизацією і систематизацією. Саме такого ефекту можна добитися за допомогою CRM-системи.
Ця абревіатура розшифровується як Customer Relationship Managment. За допомогою цієї концепції всі бізнес-процеси і активності будуються навколо відносин з клієнтом.
Якщо говорити простіше, то це спеціальна програма, яка все записує, фіксує і вибудовує логічні зв'язки. Після чого виводить дані, раніше зберігалися в безлічі рукописних блокнотів або ж в Excel-таблицях.
Її мета - зібрати максимально багато точних деталей про клієнтів, а також про взаємодію з ними. Це необхідно для того, щоб потім краще з ними працювати.
Відзначимо, що CRM-системою може бути і розшарений на всіх менеджерів файл в Google Таблиці. Його повинні заповнювати всі відповідальні за конкретні завдання і проекти менеджери. У ній виводяться всі дані, клієнтська база. Це питання технічних нюансів і зручності. Хоча деякі компанії вважають за краще підлаштовувати CRM-систему конкретно під себе.
Чому CRM-система важлива.
Сьогодні на ринку є сотні і тисячі різних компаній. Практично у кожного товару або послуги є прямий конкурент. А конкурувати за рахунок конкретно продукту стає важче. Тому зараз бренди конкурують за наступними критеріями:
Сервіс та підхід. Це може бути швидкість обслуговування, ставлення до клієнта або ж додаткові послуги.
Цінності бренду. Тут виробляється симпатія до бренду, лояльність до нього за рахунок причетності до цінностей або вибудовування спільноти.
Щоб конкурувати з допомогою цих аспектів потрібні продумані бізнес-процеси, автоматизація і CRM-системи.
Кому і навіщо потрібна CRM-система.
В ідеалі, звичайно ж, всім. Найчастіше CRM використовується в таких сферах:
- IT
- HoReCa (готелі, бази відпочинку, ресторани);
- Інфобізнес і навчання;
- Послуги;
- Інтернет магазини;
- Нерухомість;
- Івенти
Взагалі CRM підходить для будь-якого бізнесу. Однак все одно потрібна мінімальна клієнтська база. Адже якщо фахівець-фрілансер Ось кілька причин, навіщо потрібна CRM-система:
Автоматизація. Це звільняє руки співробітникам для інших завдань. А також зменшує людський фактор, а значить ризик зробити якийсь фейл або елементарно забути внести дані.
Збільшення продажів.
Аналітика та контроль.
Юлія Димарчук, менеджер з програми лояльності мереж "Наш Край" |SPAR