Що таке CRM?
Що таке CRM?
2021-01-13

Що таке CRM-система для бізнесу, кому вона підходить і для чого потрібна

Кожен бізнес хоче більше грошей, прибутку, продажів. Цього можна домогтися за відмінно налагодженими бізнес-процесами, автоматизацією і систематизацією. Саме такого ефекту можна добитися за допомогою CRM-системи.

Ця абревіатура розшифровується як Customer Relationship Managment. За допомогою цієї концепції всі бізнес-процеси і активності будуються навколо відносин з клієнтом.

Якщо говорити простіше, то це спеціальна програма, яка все записує, фіксує і вибудовує логічні зв'язки. Після чого виводить дані, раніше зберігалися в безлічі рукописних блокнотів або ж в Excel-таблицях.

Її мета - зібрати максимально багато точних деталей про клієнтів, а також про взаємодію з ними. Це необхідно для того, щоб потім краще з ними працювати.

Відзначимо, що CRM-системою може бути і розшарений на всіх менеджерів файл в Google Таблиці. Його повинні заповнювати всі відповідальні за конкретні завдання і проекти менеджери. У ній виводяться всі дані, клієнтська база. Це питання технічних нюансів і зручності. Хоча деякі компанії вважають за краще підлаштовувати CRM-систему конкретно під себе.

Чому CRM-система важлива.

Сьогодні на ринку є сотні і тисячі різних компаній. Практично у кожного товару або послуги є прямий конкурент. А конкурувати за рахунок конкретно продукту стає важче. Тому зараз бренди конкурують за наступними критеріями:

Сервіс та підхід. Це може бути швидкість обслуговування, ставлення до клієнта або ж додаткові послуги.

Цінності бренду. Тут виробляється симпатія до бренду, лояльність до нього за рахунок причетності до цінностей або вибудовування спільноти.

Щоб конкурувати з допомогою цих аспектів потрібні продумані бізнес-процеси, автоматизація і CRM-системи.

Кому і навіщо потрібна CRM-система.

В ідеалі, звичайно ж, всім. Найчастіше CRM використовується в таких сферах:

- IT

- HoReCa (готелі, бази відпочинку, ресторани);

- Інфобізнес і навчання;

- Послуги;

- Інтернет магазини;

- Нерухомість;

- Івенти

Взагалі CRM підходить для будь-якого бізнесу. Однак все одно потрібна мінімальна клієнтська база. Адже якщо фахівець-фрілансер Ось кілька причин, навіщо потрібна CRM-система:

Автоматизація. Це звільняє руки співробітникам для інших завдань. А також зменшує людський фактор, а значить ризик зробити якийсь фейл або елементарно забути внести дані.

Збільшення продажів.

Аналітика та контроль.

Юлія Димарчук, менеджер з програми лояльності мереж "Наш Край" |SPAR