

10 липня в онлайн-форматі відбулася ключова подія для розвитку українського франчайзингу.
West Franch Forum – провідний галузевий форум, що об'єднав експертів франчайзингової індустрії, досвідчених франчайзерів та підприємців, зацікавлених у розвитку бізнесу через франчайзингові моделі. Подія стала важливим майданчиком для обміну професійним досвідом і налагодження стратегічних партнерств.
SPAR Україна взяли активну участь у форумі, ставки генеральним партнером. А також вкотре підтвердили свої лідерські позиції в сегменті продуктового ритейлу та продемонстрували ефективність власної франчайзингової моделі. Серед ключових спікерів та учасників, які ділилися своїм досвідом, був і Роман Корсак, генеральний директор інвестиційної групи VolWest Group, яка є власником франшизи SPAR в Україні.
Безпека та адаптація: пріоритети франчайзингу в час війни
Андрій Кривонос, голова директорату Асоціації Франчайзингу України, наголосив на тому, що «цього року франшиза має зосередитися не на гучних обіцянках, а на реальних викликах, з якими стикається бізнес в умовах війни». Він підкреслив, що безпека є першочерговою необхідністю, і партнерам важливо розуміти, як буде організована логістика під час повітряних тривог та як вести облік залишків.
Кривонос також виділив п'ять поширених помилок франчайзерів, серед яких неефективна комунікація та недостатнє використання технологій. Він також закликав потенційних франчайзі діяти негайно, якщо відчувають готовність ризикнути відкрити бізнес під час війни.
Роман Корсак про світовий досвід SPAR та інновації в ритейлі
Особливе місце у програмі форуму зайняв виступ Романа Корсака, генерального директора інвестиційної групи VolWest Group. Він представив бачення SPAR як успішного і кризостійкого бізнесу на роки, зі світовим брендом, європейськими стандартами та перевіреною бізнес-моделлю.
Серед ключових практик успішних ритейлерів Роман Корсак виділив високу частку власної торговельної марки (ВТМ), приємний досвід покупок, відмінну якість свіжої продукції та товарів ВТМ а також низькі ціни.
Окрім того поділився проблемами, які нині виникають у сучасному ритейлі а це: зростання операційних витрат, дефіцит персоналу та зміна поведінки покупців. За словами Романа Корсака, «стабільність втратила сенс. Єдине постійне – це зміни». Він представив чотири інгредієнти успіху в часи змін: безперервну інноваційність, стійкість, гнучкість та лідерство через емпатію.
Серед рушіїв змін були названі GPT (General Purpose Technologies) – генеративний ШІ, мобільність, а також «3D шлях клієнта» (фізичний, цифровий, віртуальний світи) та перехід від омніканальності до оптиканальност.
«Не треба бути всюди – треба вибирати найефективніші канали та концентруватися там, де є сенс», – підкреслив Роман. Він також звернув увагу на інноваційні формати, такі як магазини без персоналу (з приростом продажів до 20%) та формат «магазин + ресторан» (збільшення виторгу на 54%).
Підводні камені та успішні кейси франчайзингу
Катерина Бенівська, співзасновниця компанії MOST Franchising, акцентувала на важливості системного підходу та правильної комунікації з партнерами. Вона зазначила, що успіх залежить від розуміння, що «це партнерство на роки, а не разова трансакція». За її даними, середня сума інвестицій у франшизу становить близько 42 тис. доларів, а період окупності – півтора роки.
Керівники проєкту «П’яна Вишня» Світлана Стрельченко та Павло Либа поділилися досвідом виходу українських брендів на міжнародні ринки. Вони наголосили на тому, що вони продають емоції, а не напої, та підкреслили, що локація вирішує все. Їхній досвід показує важливість перевірки даних та правових умов перед запуском.
Євген Кармазін, засновник мережі кіберклубів BAZА, розповів про трансформацію геймінгу в інвестиційну можливість. Він представив три формати клубів («Класичний кіберклуб», «KyberBar», «Кіберлаунж») та зазначив, що їхній найдосвідченіший клуб у Харкові прибутковий навіть під час війни.
Наталія Назаренко, CEO «БоХліб», представила франчайзингову мережу пекарень, яка активно зростає: наразі працює 21 пекарня. Вона виділила ключові принципи «БоХліб»: якість (власне виробництво), любов (до продукту, гостей, команди) та інстаграмність. «Договір франчайзингу – це як шлюбний договір. Сідаємо в один човен і починаємо працювати разом», – підкреслила Наталія Назаренко.
Андрій Слива, co-founder GeoVizor, презентував інноваційне рішення для оцінки потенціалу локацій, що допомагає уникнути ризиків через неправильний вибір місця для бізнесу.
West Franch Forum 2025 став переконливим свідченням динамічності та адаптивності українського франчайзингу. SPAR продовжує впроваджувати інновації та розвивати свою мережу, пропонуючи надійні та перспективні можливості для підприємців у цей непростий час.