Партизанський маркетинг
Партизанський маркетинг
2021-02-18

Партизанський маркетинг відрізняється від традиційного гнучкістю, креативністю та орієнтованістю на потреби клієнта.

Партизанський маркетинг заснований на знанні психології, що робить його надзвичайно ефективним, тому що 90% покупок здійснюють несвідомо.

Правильно організований супровід покупця і «живі» маркетингові засоби посилюють лояльність давніх клієнтів і залучають нових.

Партизанський маркетинг – шлях до успіху в малому бізнесі.

20 відмінностей партизанського маркетингу від традиційного.

  1. Звичайний маркетинг стверджує: щоб увійти на ринок і там закріпитися, потрібні гроші. Партизанський маркетинг не проти вкладання грошей, але вважає, що можна не менш ефективно інвестувати час, уяву, енергію та інформацію.
  2. Традиційний маркетинг покритий таємницею – більшість підприємців достеменно й не знають, що входить у це поняття: продажі, веб-сайт, PR… Партизанський маркетинг – процес, який повністю керований та контрольований.
  3. Звичайний маркетинг орієнтований на великий бізнес, тоді як партизанський маркетинг – знахідка для компаній з малим бюджетом, але величезними амбіціями.
  4. Традиційний маркетинг має безліч критеріїв ефективності: об’єм продаж, кількість відповідей на пропозицію, кліки на веб-сайтах або потік відвідувачів у магазинах. У партизанського маркетингу один показник ефективності – прибуток.
  5. Звичайний маркетинг заснований на досвіді та судженнях, а партизанський маркетинг базується на знанні психології.
  6. Традиційний маркетинг поступово розвиває бізнес, по ходу видозмінюючи його, партизанський маркетинг від початку знає, до чого слід прагнути.
  7. Відповідно до традиційної маркетингової схеми бізнес розвивається лінійно, поступово залучаючи нових клієнтів. Цей дорогий і повільний спосіб чужий партизанському маркетингу, який забезпечує ріст бізнесу у геометричній прогресії.
  8. Традиційний маркетинг націлений винятково на те, щоб продати, партизанський маркетинг – на збереженні взаємин із клієнтом.
  9. Традиційний маркетинг закликає вивчити ринок, позбутися конкурентів, а партизанський вивчає ринок задля виявлення компанії із схожими цілями і скооперувати з ними зусилля, що своєю чергою допоможе знизити витрати та розширити радіус дії.
  10.  Звичайний маркетинг вважає, що потрібне лого, що представляє компанію, а партизанський маркетинг пропонує меми – універсальні, візуальні і вербальні символи, які доносять ідею.
  11.  Традиційний маркетинг – це «я – маркетинг» з розповідями про компанію, її цілі і продукти, партизанський маркетинг – це «ви – маркетинг», який першочергово націлений на бажання і потреби покупців.
  12.  Звичайний маркетинг націлений на те, що можна отримати від клієнта. Водночас партизанський маркетинг першочергово визначає, що можна дати покупцеві.
  13. Традиційний маркетинг вірить в окремі засоби, а партизанський переконаний, що тільки правильна комбінація маркетингових засобів може привести до успіху.
  14.  Прибічники традиційного маркетингу рахують гроші, а партизани-маркетологи збирають нові контакти, які являються ключем до отримання прибутку.
  15.  Традиційний маркетинг недовірливо ставиться до нових технологій, а партизани маркетологи, навпаки, є технофілами, тому що впровадження нових технологій забезпечує бізнесу гнучкість і швидкість.
  16.  Традиційний маркетинг націлений на широкі маси, тоді як партизанський намагається максимально звузити цільову аудиторію, щоб мати можливість донести інформацію до кожного потенційного клієнта.
  17. Традиційний маркетинг глобальний: використовуючи радіо, телебачення і пресу, він ігнорує деталі. Партизанський маркетинг орієнтований на деталі, що допомагає створити репутацію і втримати клієнтів.
  18.  Основна ціль традиційного маркетингу – продавати, однак партизанський ставить більш реалістичну ціль – отримати від людей згоду на інформування про ваш продукт.
  19. Традиційний маркетинг – це монолог, а партизанський маркетинг – це діалог, який робить потенційного клієнта учасником маркетингового процесу.
  20.  Традиційний маркетинг визнає лише телебачення, радіо, журнали, газети, інтернет, пряму розсилку, тоді як партизанський маркетинг використовує 200 маркетингових засобів, частина з яких безплатні.

Партизанський маркетинг пропонує більше можливостей!

Хай яким чудовим був би медіамаркетинг, саме особиста участь робить компанію не схожою на інших. До того ж «живий маркетинг» здатен значно скоротити бюджет та залучити клієнтів не на одну угоду, а на все життя.

 

Мирослава Леснік, керівник відділу маркетингу департаменту розвитку франчайзингової мережі «Наш Край» |SPAR