Організація контролю роботи співробітників як одне з ключових завдань HR-менеджера компанії
Організація контролю роботи співробітників як одне з ключових завдань HR-менеджера компанії
2021-01-28

Контроль персоналу є одним із важливих засобів забезпечення стабільності і результативності управлінського процесу, запобігання кризових явищ у внутрішньому середовищі компанії та подолання невизначеності й можливої реакції працівників на зміни у зовнішньому середовищі. Одночасно контроль персоналу дає інформацію для розробки і можливого корегування стратегій компанії.

Налагодження якісної системи управлінського контролю є однією з невід’ємних умов підвищення ефективності та розвитку інноваційної діяльності компанії у конкурентному ринковому середовищі. Спеціально створена система контролю персоналу дасть змогу оптимізувати всі основні процеси діяльності компанії та вчасно нейтралізувати загрозу безпеці компанії.

Ми визначили для себе основні принципи контролю:

  • контроль має бути орієнтований на результат;
  • контроль має бути економічно обґрунтованим та максимально простим;
  • тотальний контроль породжує халатність та робить людей несамостійними;
  • прихований контроль викликає розуміння недовіри;
  • контроль – це форма мотивації (хто не контролює – той не цікавиться досягненнями своїх співробітників);
  • ми інформуємо про результати контролю.

Однією з головних форм контролю, на нашу думку, є проведення періодичних зборів зі співробітниками.

На зборах ми аналізуємо та коригуємо усі етапи циклу менеджменту:

Ми визначили такі загальні рекомендації під час проведення зборів:

  • ми готуємося до зборів;
  • у нас порядок денний починається із аналізу попереднього протоколу та стану виконання поставлених на попередніх зборах завдань;
  • ми стимулюємо ентузіазм та підтримуємо темп;
  • ми не критикуємо окремих працівників (робимо це приватно або делегуємо це колективу);
  • ми заохочуємо до коментарів;
  • ми занотовуємо ідеї та завдання на плакаті та у протоколі зборів;
  • ми мотивуємо за хороші ідеї;
  • під час обговорення керівник дотримується нейтралітету;
  • ми визнаємо авторство ідей;
  • ми залучаємо до обговорення усіх присутніх;
  • ми дотримуємося регламенту;
  • ми узагальнюємо та резюмуємо ідеї;
  • кожні наші збори включають елемент навчання;
  • протокол зборів є стислим, орієнтованим на конкретні заходи;
  • кожні збори закінчуємо на позитивній ноті. 

Ольга Семенюта, HR менеджер мереж “Наш Край”|SPAR