З ростом кількості активних користувачів змінюється і картина їх переваг в плані покупок, зроблених онлайн. Потрібно відзначити, що намітилася стійка позитивна тенденція зростання в 2020 році ринку e-commerce. Вже поступово інтернет-простір став для користувачів не тільки місцем спілкування з друзями, пошуку інформації, але і місцем для здійснення покупок товарів.
Орієнтовно 63% населення України щодня відвідує надра інтернету для власних цілей. Якщо подивитися на загальну кількість користувачів інтернету в Україні, то:
33% від загальної кількості інтернет-користувачів України купують мінімум 1 раз на рік;
25% від загальної кількості користувачів, які купують мінімум 1 раз на рік - роблять покупки регулярно.
Якщо подивитися вікову категорію інтернет-покупців, то можемо побачити таку картину:
25% інтернет-покупців від 16 до 25 років;
31% інтернет-покупців від 26 до 35 років;
21% інтернет-покупців від 36 до 45 років;
22% інтернет-покупців від 46 років і старше.
З огляду на попередній аналіз, можемо зробити висновок, що відсутня велика різниця між віковими категоріями інтернет-покупців. Бачимо, що лише на кілька відсотків активної є аудиторія інтернет-покупців від 26 до 35 років.
Якщо ділити інтернет-покупців за місцем проживання, то найбільш активними покупцями є жителі в Київській області. При цьому в процентному співвідношенні:
48% - купують чоловіки;
52% - купують жінки.
Все частіше користувачі інтернету шукають товари або послуги безпосередньо на маркетплейсах, без попереднього пошуку в пошуковій системі «Гугл».
В Україні частка Direct трафіку (прямих заходів за посиланням) склала:
25% - маркетплейс Prom;
35% - інтернет-магазин Rozetka;
45% - маркетплейс ОLX;
52% - Aliexpress.
Товарами-лідерами, які найчастіше купували онлайн, були: електроніка, одяг, аксесуари, товари для дому, техніка і побутові товари.
Найчастіше українці купували:
4 мільйони штук - одяг, аксесуари, взуття;
3,1 мільйона штук - товари щоденного споживання;
3 мільйони штук - техніка та електроніка;
2,3 мільйона штук - товари для саду та будинку;
1,7 мільйона штук - декоративна косметика і парфумерія.
Сьогодні товари в інтернеті до сих пір купують з різних пристроїв, але з кожним днем все більше зростає мобільний трафік. Смартфон починає заміщати інші пристрої, адже з нього так зручно і швидко знайти всю необхідну інформацію в інтернеті, зробити це можливість всюди, адже кожен день ми не вийдемо з дому, поки не перевіримо наявність смартфона в кишені.
50% українців найчастіше через комп'ютери;
57% українців найчастіше через ноутбуки;
43% українців найчастіше смартфони.
Якщо подивитися на місця, де найчастіше купують товари, то це:
84% - вдома, з них:
33% - перед переглядом телевізора;
17% - під час їжі;
51% - в ліжку перед сном;
25% - коли зайняті інші пристрої будинку.
8% - поза домом (відпустка або відрядження)
20% по дорозі на роботу або в ін. Місця;
28% - на роботі
12% при виконанні завдань або роботи;
26% - під час обіду.
Послуга «Оплата частинами» від «ПриватБанку» зараз є єдиною в Україні програмою онлайн-кредитування покупок в інтернет-магазинах. За даними самої організації, кількість таких придбань зросла з початку 2017 майже вдвічі. Користуючись послугою «Оплата частинами», клієнти інтернет-магазинів найчастіше купують ці товари:
комп'ютери, ноутбуки і комплектуючі до них;
велику і дрібну побутову техніку;
смартфони і планшети.
Безсумнівно, популярність покупок в Інтернеті буде рости, особливо якщо економічна ситуація покращиться, а значить, підніметься і платоспроможність населення.
Дарія Гуковська, менеджер з маркетингу мереж "Наш Край"|SPAR
За матеріалами ресурсу https://nashkraj.ua