Сайт в інтернеті є практично у кожного бізнесу, чи то невелика мережа місцевих кав’ярень, бутик одягу, розсадник дерев та кущів, чи то великий міжнародний холдинг. І незалежно від масштабу бізнесу, базові проблеми з сайтом приблизно у всіх однакові. Розглянемо, які вони?
Погана оптимізація сайту
Часто в таких статтях ідеться винятково про оптимізацію конкретно під мобільні версії, посилаючись на те, що мобільний інтернет-трафік зараз активно зростає. Це так, і це та база, яку підприємець має розуміти спочатку. Сайт має розтягуватися під будь-який екран, це актуальні стандарти сайтобудування. Але важливо адаптувати сайт не тільки під смартфони та планшети, а й для хорошої стабільної роботи в принципі.
Ви маєте простежити, щоб сайт постійно був у робочому стані: усі кнопки працювали, зображення вантажилися, а сторінки відкривалися і не зависали. Якщо щось не зауважили в цьому плані, то вже буде неважливо, наскільки добре сторінка вписалася в екран конкретного смартфона. Така недбалість до функціональності всіх деталей зустрічається у сайтів брендів будь-якого масштабу. Тому в гонитві за красою не забувайте ще про те, що все має добре працювати, інакше люди так і будуть іти з сайту, тому що не хочуть витрачати час на щось, що не працює або працює погано.
Проблеми в навігації на сайті
Існує дві найбільші крайності. В одній творці сайтів намагаються зробити настільки зручно користувачеві, що виводять усі розділи на найбільш видне місце. У результаті виходить переобтяжене меню або головна сторінка сайту з купою кнопок і розділів. Людина стикається з цим і не розуміє, куди саме їй потрібно натиснути, щоб отримати бажане.
Друга крайність – оригінальні дизайнерські рішення. Намагаючись наздогнати тренди, дизайнери не завжди встигають подумати, наскільки конкретне дизайнерське рішення спростить життя користувачеві. У результаті ми стикаємося із сторінками зі зміщеною версткою, без чітких розділів, динамічним меню, відволікаючими ефектами. Справа в тому, що аж ніяк не кожний гарний макет сайту буде добре себе показувати у взаємодії з користувачем. А він щонайперше створюється саме для роботи з людьми, а не для візуальної насолоди. Тому часто в інтернеті можна знайти багато схожих один на одного сайтів. Незважаючи на однаковий дизайн і навіть розташування розділів, ця структура працює і зрозуміла кінцевому користувачеві та споживачеві.
Відсутня торгова пропозиція
Не кожен сайт чітко відображає діяльність своєї компанії. Тим паче не на кожному сайті зрозуміло, які саме послуги можна придбати, навіть якщо сфера діяльності вгадується. Сторінки салону краси, косметології та жіночого фітнесу базово можуть виглядати однаково: пастельні кольори, задоволені обличчя дівчат на фотографіях, розпливчасті формулювання в текстах тощо.
Це проблема, оскільки бренд має тільки кілька секунд, щоб зацікавити користувача своїм сайтом. Якщо користувач не розуміє, що йому пропонують, то людина просто залишає сторінку. Щоб цього уникнути, більш чітко формулюйте своєю пропозицію. Відмовтеся від красивого слогану на першому екрані сайту, а просто напишіть що саме пропонуєте аудиторії. Не використовуйте стандартні фотографії задоволених людей, краще покажіть результат своєї роботи, навіть якщо особи клієнта не буде видно. Споживач хоче якомога швидше визначити, чи зможете ви задовольнити його потреби, тому не змушуйте його прориватися крізь фотостокові знімки щасливих людей.
Занадто завантажений сайт
Найчастіше хороші показники дає той сайт, який має в собі мінімум відволікаючих деталей. Виглядає він доволі просто і мінімалістично. І намагаючись зробити його менш нудним, ми навантажуємо його купою зайвого та непотрібного. Це можуть бути ефекти, щоб кнопки блищали і переливалися, змінний фон, плаваючі іконки, спливаючі вікна і чати. Усе це ускладнює завантаження сайту та відволікає увагу потенційних клієнтів.
А тепер на хвилинку уявіть, як людина намагається скористатися таким сайтом при повільному мобільному інтернеті. Навіть якщо ця сторінка швидко завантажиться, у неї безліч відволікаючих елементів. Людині дуже складно буде сконцентруватися на ключовій інформації, оскільки все навколо буде спливати, блищати і переливатися. Користувач почне дратуватися і просто покине сторінку.
Підходьте до кожного нововведенню на сайті з обережністю і тестуйте його якийсь час. Це допоможе вам визначити, яке оновлення покращує показники, а яке впливає негативно. Не забувайте, що сайт щонайперше має бути зрозумілим і зручним для користувача, а тільки потім красивим.
Оксана Грищук, менеджер департаменту маркетингу мереж “Наш Край”|SPAR